A Ciprus Rally idén sem könnyíti meg a versenyzők dolgát; ez első helyért nagyon szoros küzdelem folyik Nasser Al-Attiyah és Martin Prokop között. Úgy is mondhatjuk, hogy eddig a Ford Fiesta S2000-sek uralják a pályákat.
A csütörtök este megrendezett szuperspeciálon Al-Attiyah ragadta magához a vezetést, amit egészen a hetedik szakaszig megtartott. A katari versenyző a hatodik gyorsaságin kiugró rajtolásért 10 másodperces időbüntetést kapott, de ekkor még Prokop nem előzte meg, csak 4 mp-en belül került vetélytársához. Az ezt követő szakaszon azonban Nasser defektet kapott és ezzel Prokop ugrott az élre. Előnye a pillanatnyi állás szerint 10.4 mp.
A harmadik helyen a Skoda Fabia S2000-et kormányzó Roger Feghali áll, aki az egyetlen induló a cseh gyártó színeiben, ráadásul élete első murvás IRC futamán vesz részt az autóval. Feghalinak korábban az is megfordult a fejében, hogy feladja a versenyt, mivel csütörtök este megsérült a Fabia bal hátsó felfüggesztése és a megfelelő alkatrészek hiányában péntek reggel végig kormányzási gondokkal küzdő autót kellett terelgetnie az önmagukban is megerőltető ciprusi utakon.
Negyedik helyről várja az esti, utolsó szakaszt a cseh Jaromir Tarabus, szintén egy Fiesta S2000-sel. Őt honfitársa, a nagy népszerűségnek örvendő Roman Kresta követi egy Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.
A hazai versenyző, Nicos Thomas ötödik, de az álma, hogy dobogón végezzen, a technika ördöge miatt szertefoszlott. Először a fékek mondták fel a szolgálatot, majd a váltója hibásodott meg, ezért végig kettes sebességi fokozatban tudott csak autózni, ezt követően pedig összeszedett a negyedik szakaszon egy defektet.
Burcu Cetinkaya, akinek a skót futamon szerzett pontjai nagy önbizalmat adtak a versenyre, egyre távolabb kerül kitűzött céljától. A török hölgy Peugeot 207 S2000-se fékproblémákkal küzdött a reggeli szakaszokon. Az ötödik gyorsasági után 18. helyre csúszott az összetettben, valamint 8 perc volt a lemaradása az élbolytól.
Obendorfer Anna (girlsonrall.com)