Forma 1 / Motorsport

„Charles Leclerc elveszíti a Ferrari csapatvezetői szerepét Carlos Sainz miatt”

Charles Leclerc egy rádióüzenet után elveszíti a Ferrari csapatfőnöki szerepét Carlos Sainz ellen, ezt állítja az RTL Allard Kalff.

15 futam után az idei szezonban a Ferrari lett az a csapat, amelyik véget vetett a Red Bull győzelmi sorozatának: Sainz a Szingapúri Nagydíjon a pole pozícióból 0,8 másodperccel Lando Norris előtt a győzelemig száguldott. Izgalmas véget ért a verseny, melyen Sainz az elejétől a végéig uralta a tempót.

Ami Leclerc-et illeti, meg kellett elégednie a negyedik hellyel. A csapattársa támogatói szerepéből szeretett volna szabadulni a verseny végén a virtuális Safety Car alatt, Leclerc sürgette a Ferrarit, hogy hozzák be őt friss gumikért, de azt mondták neki, hogy maradjon kint. Így hát kint maradt, ahogyan azt más versenyeken is tette, ahol a Ferrarira hallgatott ahelyett, hogy a saját kezébe vette volna a dolgokat. A Mercedes viszont meglépte a kiállást, George Russell és Lewis Hamilton a frissebb gumikon megelőzte Leclerc-et, és harcba szállt a dobogós helyezésért.

""

Kalff úgy véli, hogy Leclerc nem hajlandó a saját elképzeléseit erőltetni, ami éles ellentétben áll Sainz rádióüzeneteivel, amelyekben megmondja a Ferrarinak, hogy mit akar tenni, még akkor is, ha az ellentétes a csapat gondolkodásával, és ezzel Sainznak adja át a csapatvezetői szerepet.

„Azt hiszem, Sainz talán inkább csapatvezető, mint Charles Leclerc. Ahogyan ő [Sainz] beszél a rádión, ahogyan a saját kezébe veszi a dolgokat, mind ezt mutatja. Emlékezve Magyarországra, akkor Leclerc-et a kemény gumival küldték pályára, és nem működött. Amikor azt mondták Sainznak, hogy ‘Kemény gumival jössz be’, ő azt mondta: ‘Igen, de Leclercnek nem működik, szóval én nem akarom azt használni. Csináljunk valami mást”. Ilyenkor te vagy a csapatfőnök. Fantasztikus, hogy ilyen teljesítménnyel nyerni tudott” – mondta Kalff a Motorsport.com-nak.

A holland szakértő tele volt dicsérettel Sainz verseny végi menedzsmentjéről, ahogy a hatalmas nyomás ellenére maga mögött tartotta Norrist és a Mercedes versenyzőket.

„Az előzés nem könnyű itt [Szingapúrban]. Az a sebesség, amivel Norris rendelkezett a Ferrarihoz képest, valójában nem volt elég az előzéshez. Ilyenkor gondoskodnod kell arról, hogy úgy pozicionáld az autódat, hogy ne tudjanak elmenni melletted. És ha van DRS, akkor vezetőként gondoskodnod kell arról, hogy legyen elég elektromos energiád ahhoz, hogy ezt ellensúlyozd. Ő ezt tökéletesen megcsinálta."

A Ferrari csapatát is megtapsolta, mondván, hogy a kezdetektől fogva pontosan eltalálták a stratégiát, mivel megosztották a pilóták gumistratégiáját, Sainz a közepes gumikon indult, míg Leclerc a lágyakon.

Borítókép és képek: Tóth Zsombor / Sport365