Váratlan bejelentést tett Jenson Button Monzában. Az időmérőt követő sajtótájékoztatón közölte, nem versenyez 2017-ben a Forma–1-ben. Nem beszélt végleges visszavonulásról, csupán egy év kihagyásról. A következő szezonban a brit a csapat tartalékversenyzőjeként továbbra is rendelkezésre áll. A McLaren azt közölte, kétéves szerződésük van 2009 bajnokával, így 2018-ban esélye nyílhat arra, hogy visszatérjen.
Helyére addig is az istálló neveltje, Stoffel Vandoorne ül, aki idén Bahreinben egy futam erejéig helyettesítette jövő évi csapattársát, Fernando Alonsót. Nem véletlen a nyitva hagyott ajtó Button előtt: a kétszeres bajnok spanyol szerződése jövőre jár le, így ha esetleg a visszavonulás mellett döntene, Button akár újra a McLarenbe ülhetne.
Button a következő évben a csapat fejlesztéseiben segédkezik – emellett tesztlehetőségekre is számít. „Örülök, hogy fontos tagja maradhatok a McLaren-Honda csapatának” – nyilatkozta.
„Izgatottan várom az új szabályokat az új szerepkörömben, melyet a Ronnal (Dennis) folytatott hosszas beszélgetéseim után vállaltam el. Különösen várom már, hogy még jobban elmélyedjek a csapat sikereinek megalapozásában. Imádom a McLarent, a legjobb gárda, amellyel valaha is dolgoztam, és nem áll szándékomban más F1-es istállónál versenyezni.”
„Hogy világos legyen: nem vonulok vissza. A szerződésem 2017-re és 2018-ra is érvényes, és keményen fogok dolgozni az autó fejlesztésén. Biztosra veszem, hogy valamikor volán mögé is ülhetek majd.”
A 22 esztendős Stoffel Vandoorne a GP2 2015-ös bajnokaként érkezik az F1-be – az egyik legnagyobb tehetségként tartják számon.
„Mindenekelőtt szeretném kifejezni hálámat a McLaren-Hondának, különösen Ronnak, mert bíztak bennem. Már sok aláírást kiosztottam életem során, de amikor a McLaren-szerződést írtam alá ma, az egészen különleges érzés volt” – fogalmazott a belga.
„Nagy megtiszteltetés a McLaren-Honda versenyzőjének lenni, ígérem, olyan keményen dolgozom majd, ahogy Forma–1-es versenyző korábban még sohasem!”
Jenson Button 2000-ben mutatkozott be a Forma–1-ben a Williamsszel. Egy év után a Renault-csapathoz került, majd versenyzett a BAR- illetve Honda-istállóknál. 2009-ig kitartott Brackelyben, ahol utolsó szezonjában a gyári Honda utódcsapatával, a Brawn GP-vel ért fel a csúcsra, s lett világbajnok. 2010 óta a McLaren tagja. Eddig 297 versenyt teljesített, de hamarosan átlépi a 300-as határt, és ezzel a sportág történetének harmadik legtapasztaltabb versenyzőjévé válik. Összesen 15 győzelmet aratott, 50-szer állt dobogón, 8 alkalommal rajtolt az első rajtkockából és 8 leggyorsabb kör fűződik a nevéhez.