A Bridgestone szeretné, ha ugyanazt a rendszert vezetnék be a királykategóriában is, ami az alsóbb géposztályokban már működik, vagyis a csapatok idényenként fix összeget fizessenek az abroncs gyártónak. A Moto2-ben ez az összeg jelenleg negyvenezer euró, melyet a csapatok évente fizetnek az ottani beszállítónak, a Dunlopnak.
A Dorna egyenlőre még nem egyezett meg a japán gyártóval, ugyanis a Forma-1-hez hasonlóan a MotoGP-ben is meghirdették a költségcsökkentés programját, ez az évi negyvenezer euró pedig ennek meglehetősen ellentmondana. A jogtulajdonos először a csapatok anyagi helyzetét és a gazdasági válság által való érintettségüket vizsgálja majd meg. Valószínűleg csak a vizsgálat után várható hivatalos álláspont a Dorna részéről.
Egy dolog azonban biztos: ha az abroncsokért fizetni kell a következő idénytől, akkor a jelenleg is szűkös keretekkel gazdálkodó kisebb csapatoknak újabb szponzorokra lesz szükségük.
F.T.