„Vettel nem fogja megnyerni a bajnokságot, ő csak versenyeket nyer, de ez így nem megy. Ha négyből három esélyt eltékozolsz így, akkor minden alkalommal huszonöt pontot tékozolsz el, és ilyen mentalitással nehéz lesz” – jelentette ki az olasz. „Rendkívüli a teher a versenyzőkön, de ha képes vagy kezelni ezt a feszültséget, ha ura vagy a feladatodnak, és nem esel ki, akkor nyerő helyzetben vagy. Ha kiesel, az a létező legrosszabb forgatókönyv. El kell magyarázni neki, hogy egy verseny ötvenhárom körig tart, nem egy körig” – utalt a monzai futamra, amelyen pár kanyar után megpördült a Lewis Hamiltonnal vívott csata során. Mint mondta, Fernando Alonsónak is ő tanította meg ezt a hozzáállást. „Én emlékszem hasonlókra Fernandóval is. Ha bajnok akarsz lenni, már a harmadik hely is nyerő. A legfontosabb, hogy a pályán maradj. Az ő monzai esetének semmi értelme nem volt. Az autójáról tudható volt, hogy jobb, szóval csak fékeznie kellett volna, besorolni hátra, és kész. Lett volna még ötven köre a visszavágásra. Ha viszont kiesel, akkor nulla köröd lesz a visszavágásra. Igen, az ő autójával vissza lehet térni a negyedik helyre, mert annyival jobb a többiekénél. De ha bajnok akarsz lenni, akkor muszáj jól csinálnod ezt, és ha úgy van, a második-harmadik helyen kell célba érned. A legfőbb cél a pontszerzés. Nem kell megnyerni minden futamot a bajnokság megnyeréséhez. Ez nem a futamgyőzelmekről szól, hanem a pontszerzésről. Ha versenyképes az autód, megelőzöl vele valakit. Ha viszont balesetbe keveredsz valakivel, akinek több pontja van nálad, az előny máris az ellenfelednél.”