Forma-1 / Motorsport

Brawn: Schumacher valóban ilyen gyors – Nyilatkozat

Michael Schumacher a legutóbbi  teszthétvége második napját megnyerte a Mercedes volánja mögött. Többek között a Red Bull-Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber is elmondta, Schumacher szuper-lágy gumikkal, alacsony üzemanyag-terhelés mellett futhatta azt az egy bizonyos gyors körét. Ezt a kijelentést Schumacher, sőt a Mercedes is tagadta.


A második szezon előtti teszt Jerezben rendkívül hasznosnak bizonyult. A prioritások ebben a szakaszban az új autónk megbízhatóságának javítása, munka a KERS rendszerrel, valamint a Pirelli abroncsok működésének megértése.

A középső két napon jó volt a megbízhatóságunk, mely lehetővé tette számunkra, hogy sok adatot gyűjtsünk össze, melyeket a soron következő barcelonai teszt előtt tanulmányozunk.

Jelen pillanatban a legnagyobb kihívást számunkra a megbízhatóság jelenti. Noha a harmadik legtöbb kilométert (2310) megtett csapat voltunk az új autót használók közül, szükségünk van arra, hogy javítsunk a megbízhatósági szinten.  Ez egy normális szezon előtti felkészülés, ellenőrizve a komponenseket, biztosítva azt, hogy működőképesek legyenek együtt, valamint itt van még a KERS rendszer és a Pirelli gumi adta kihívások is. Tapasztaltunk bizonyos problémákat az autónkkal, de ezeket meg fogjuk oldani.

Michael és Nico azonnal kényelmesen érezte magát az autóban. Michael jobb megbízhatósággal rendelkezett Jerezben, ahol összesen 226 kört futott és ez rengeteg adatot biztosított számunkra, melyeket Barcelona előtt tanulmányozunk. Nico kissé szerencsétlen volt a megbízhatósági kérdésekkel, amikkel szembe találtuk magunkat a tesztnapjain, de még így is elvégzett néhány jó munkát számunkra, ami csak Barcelonában és Bahrainben jobb lesz.

Michael leggyorsabb körét illetően annyit mondanék, hogy nincs sok értelme az érétkes pályán eltöltött időt alacsony üzemanyag-terheléssel pazarolni, pusztán dicsőségszerzés céljából, amikor sokkal fontosabb befejezni az adott munkát. Michael autójában nem volt különösen kevés üzemanyag, és továbbra is a saját programunkra összpontosítunk. Minden csapat ismeri a saját igazi erejét az előszezonban, és tudván ezt, elégedett vagyok a saját eredményeinkkel az első két vizsgálat után.

A KERS rendszer az egyik legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznünk ebben a szezonban. A rendszer teljesen új a csapat számára. A csapatnál mindenki és a versenyzőink is nagyon keményen dolgoznak azért, hogy megbirkózzanak a KERS rendszerrel, de ez egy nagyon komplex technológia. Szükségünk van arra, hogy megértsük a használatát, és azt, hogy miként is hozhatjuk ki belőle a maximumot.

Mi voltunk az egyetlen csapat tavaly Abu Dhabi-ban, mely kipróbálta az állítható hátsó szárny egyik változatát, és képesek voltunk azzal sok kilométert futni. A technológiát átkonvertáltuk a jelenlegi autónkra, és még érkezni fog egy új hátsó szárny is az autóra, ami újabb javulást jelent majd.

Michael és Nico már megszokta az új rendszer használatát, és nagyon kényelmesen kezelik azt. A többi csapattal először futattuk a rendszert az FIA kódjával a hétvégén Jerezben, és azt kell mondjam, nagyon jól ment a teszt.

Az autónk jelentős frissítéseket fog kapni az első versenyre Bahrainben. Természetesen nem tudjuk, hogy a többi csapat hol tart, de további fejlesztéseket tervezünk az autónkra. Bahrainben minden ki fog derülni. – elmélkedett Brawn.

 

Forrás:www.f1-live.hu