Forma-1 / Motorsport

Biztonságosabbá teszik a MotoGP-t

""

Már véglegessé váltak a 2012-től érvényes MotoGP versenyszabályok, melyek közt némileg változott az év közbeni tesztekkel kapcsolatos előírásai. A legmagasabb gépkategóriában ugyanis jövőre korlátlan lesz a tesztlehetőség, csupán a felhasználható gumik mennyisége szab némi határt a felkészítő tréningeknek. A csúcsosztályban évente maximum 120 szett abroncsot használhatnak fel a csapatok, ezt kell beosztaniuk a versenyzőknek. A Moto2 és a Moto3 kategóriákban pedig egy versenyző összesen 60 szett gumival gazdálkodhat az éves teszten.

Új előírás, hogyha a királykategóriában valamelyik versenyző túllépi a felhasználható motorok számát, akkor a következő versenyen a boxutcából kell indulnia, ahogy eddig is, de 2012-től miután zöldre vált a boxban a lámpa, még azt követően tíz másodpercet kell várnia a rajthoz. Emellett módosul a 107 százalékos szabály is, eszerint, ha egy motoros nem képes kvalifikálnia magát az időmérőn, akkor azt jövőre már megteheti akár a futam előtti bemelegítő tréningen is. Ehhez azonban a 107 százalékos időn belül kell teljesítenie az edzésen is. Ez ráadásul mindhárom osztályra érvényes. Ahogy az is, hogy engedélyezett az indítómotor valamint a futam előtt a gumimelegítők használata, ezt azonban a start előtt egy perccel már kötelező leszedni. Ezenfelül a motoroknak a legmagasabb géposztályban a kötelező minimum súlya 153-ról, 157 kilogrammra emelkedik, 2013-től pedig újabb három kilóval lesznek majd nehezebbek a versenygépek.

Mindemellett, ahogy a Forma 1-ben is, úgy a következő évtől a MotoGP-ben is kötelező lesz az esős futamokon a piros, hátsó lámpa alkalmazása.