Forma 1 / Motorsport

Biztonságilag elavult a Hungaroring, muszáj fejleszteni

Magyarország Motorizációs Központja, a Hungaroring az idén immár a 26. alkalommal adott otthont a Formula 1 ENI Magyar Nagydíjnak. Noha az elmúlt évtizedekben rengeteget költöttek a mogyoródi versenypálya modernizálására, évről évre mégis szükséges a megújuló technikai és műszaki elvárásoknak megfelelő fejlesztések lebonyolítása.
 
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt és üzletfejlesztési igazgatója, Szalay Balázs a fejlesztéseket végrehajtó esetleges partnereket keresve utazott ki a Kölnben rendezett Nemzetközi Motorshow-ra, ahol a versenypályák szakmai stábja, a technikai és műszaki fejlesztéssel foglalkozó szakemberek mellett az összes olyan cég kiállítóként megjelent, aki valamit is számít az autósportban. A sportág sztárépítésze, Herman Tilke, aki a legtöbb pályát tervezte, saját standdal képviseltette magát. 
 
„Megkülönböztetett figyelemben részesültünk a kiállítók részéről, és a szakmai tapasztalatokon túl minden olyan cégtől begyűjtöttük az ajánlataikat, akik valamit is számítanak a versenypályák és az autósport szempontjából. 2012-ben is szükséges a Hungaroring fejlesztése annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani az európai versenyhelyszínek technikai adottságaival. Megnézzük, milyen lehetőségeink vannak, és a Hungaroring elkövetkezendő éves költségvetései döntik majd el, mindezt hol és mivel fogjuk elkezdeni” – fogalmazott Gyulay Zsolt. 
 
A Hungaroring első embere elmondta, a pálya biztonságtechnikailag egyre elavultabb, így elsődlegesen olyan szakemberekkel egyeztettek a kiállításon, akik súlyozottan ezzel a területtel foglalkoznak, 
 
„Monte Carlóban a legújabb fejlesztésű habbálákat alkalmazzák, ami biztonságtechnikai szempontból a legelőnyösebb lenne a mogyoródi versenypályán. Láthattuk, hogy amikor a mexikói Sergio Perez belevágódott a monacói időmérőn ebbe a bálába, szinte sértetlenül megúszta a balesetet. Kétségtelen tény, hogy nagyon drága lenne, de ugyanakkor bizonyította a hatékonyságát” – közölte az elnök-vezérigazgató. 
 
Szintén a nemzetközi viszonyokhoz igazodva fejleszteni lehetne a versenyirányítási központot – noha az előírt szabványnak tökéletesen megfelel –, de jelen pillanatban a legaktuálisabb a versenypálya csík aszfaltozásának mielőbbi kivitelezése. A sok-sok technikai és műszaki megoldás között mégis talán a legmegnyerőbb volt az a zászlós rendszer, amely tisztább és gyorsabb megoldást kínál versenyirányítási szempontból. 
 
„Egy holland cég által készített rendszerben a pályabírók helyett egy ledes kijelző mutatja a versenyzőknek, hogy éppen milyen jelzés van érvényben a pálya azon szakaszán. Az egészet egy ember irányítja a központi számítógépről” – közölte Gyulay Zsolt.