A Mercedes AMG pénteken mutatta be a sajtó számára az 1.6 literes V6 turbó első változatát, mely egy tesztpadon teljesített szolgálatot az esemény alatt. A jelenlévők nemcsak a motor felépítésével és műszaki paramétereivel ismerkedhettek meg, hanem az egység hangját is megtapasztalhatták.
"A motorok hangosak lesznek, de szerintem kellemes – mondta Andy Cowell Brixworth-ban, a Mercedes-Benz High Performance Engines központjában, ahol egy Monza-kört szimuláltak az erőforrással. – A frekvencia magasabb lesz, és amikor a turbófeltöltő 25000-es fordulaton dolgozik, hangosak is lesznek. Amikor mellette állsz, miközben a próbapadon megy, nem csendes, és fülvédőt kell hordanod.”
Az új motorhoz gondolkozó versenyzők kellenek majd, tette hozzá a szakember, mivel a motorok sokkal nagyobb nyomatékkal fognak rendelkezni, ami különösen a kanyarok kijáratánál lesz szembetűnő.
Adrian Newey, a Red Bull vezető tervezője korábban már elmondta, hogy szerinte 2014-től sokkal nagyobb hatással lesznek a motorok a bajnokság végkimenetelére, mint most. Cowell nem kívánt ennyire előreszaladni, de abban egyetért, hogy nagyobb lesz a szerepük.
"Visszahelyezzük a motort a motorsportba, de hogy mekkora mértékben, azt csak 2014-ben tudjuk majd meg. Határozottan nagyobb lesz a befolyásuk” – mondta a Mercedes akalmazottja.
Az új egységek megközelítőleg hozzák a mai szintet a lóerő tekintetében (750), de nagy része ennek az Energy Recovery Systems-ből fog jönni. Az ERS a turbó és a hátsó tengely hőjét használja fel és alakítja át. Az ERS-en kívül az erőforrás – a power unit elnevezést preferálják velük kapcsolatban az eddig használt engine (motor) helyett – részei még maga a motor, a turbó, a KERS, és az akkumulátor.
A jelenleg használatban lévő KERS körönként 80 lóerőnyi többletet nyújt 6.7 másodpercen keresztül, míg az új ERS 161 lóerőt fog adni körönként 33.3 másodpercig.