„Aztán rájöttünk: ő nem egy futár, hanem az új Forma-1-es pilótánk, Michael Schumacher!"
Michael Schumacher kissé valószínűtlen módon érkezett a Forma-1-be. Bertrand Gachot, Eddie Jordan fő pilótáját 1991-ben az idény közepén letartóztatták, mert bántalmazott egy taxisofőrt.
„Eddie eljött hozzánk, és közölte velünk, hogy Bertrand nem vezethet. Erre azt mondta: ‘Van ez a fiatal versenyzőnk, Michael, aki Japánban már ment pár kört” – mondta Andy Stevenson a Bildnek adott interjújában.
Ez a történet már ismert volt, de a mostani Aston Martin sportigazgató akkoriban szerelőként dolgozott a Jordannál, és szemtanúja volt a német érkezésének a csapat gyárába. Schumachert alig ismerték, és ez megtréfálta őt.
„Egyik este tovább kellett volna maradnunk, hogy beállítsuk az ülését. Így sokáig ott voltunk a gyárban, majd hirtelen egy fiatal futárfiú érkezett… Aztán rájöttünk: ő nem egy futár, hanem az új Forma-1-es pilótánk!"
Fotó: Tóth Zsombor / Sport365
Munkához láttak, hogy mindent előkészítsenek a Spa-Francochamps-i debütálására. Az ülés beállításakor a szerelő gyorsan rájött, hogy egy különleges versenyzővel van dolga.
„A profizmusának szintje már akkor felülmúlta mindazt, amit más versenyzőknél tapasztaltunk. Attól a pillanattól kezdve, hogy Michael beült az autóba, azonnal tudta, mit akar. Teljesen gyakorlatias volt, mindenben részből kivette a részét és segített.”
Az első silverstone-i teszt után egyre nagyobb lett az ámulat Jordannél. Andy Stevenson szerint még soha nem láttak ehhez hasonlót.
„Két-három kör után gyorsabb volt, mint bárki. Minden egyes körben egyre gyorsabb lett. Tisztán emlékszem, hogy azt mondtam egy barátomnak a tesztelés után: „egy leendő világbajnok volt nálunk tesztelni”. Teljesen nyilvánvaló volt. Hagyta, hogy az autó táncoljon a sikánokon keresztül.”
A Belga GP debütálását azonban beárnyékolta egy kuplungprobléma, ami miatt már két kanyar után az ötödik helyen állt. Egy év múlva már a Benettonnál versenyzett és ugyanezen a helyszínen Schumacher megszerezte első Forma-1-es győzelmét, majd hétszeres bajnok lett.
További érdekes hírekért kattintsatok társoldalunkra, az autoblog.hu-ra.
Borítókép: Paul-Henri Cahier/Getty Images