Vasárnap Melbourne-ben rajtol a Forma-1-es világbajnokság, az új szabályok újabb tilalmakat, ugyanakkor néhány engedményt is tartalmaznak a csapatok és a pilóták számára.
Az év elején megtartott bemutatók alkalmával fény derült a legszembetűnőbb változásra: az autók orrát mélyebbre tervezték, ez gyakorlatilag a versenyzők biztonsága érdekében történt. Az új előírás szerint ugyanis az orrkúp egyetlen pontja sem lehet magasabban – a talajtól számítva – 550 milliméternél. Ezzel a rendelkezéssel elkerülhető, hogy a frontálisan ütköző gépek különböző magasságú orrkúpjaik miatt "rácsúszhassanak" egymásra. A tervezők számára ugyanakkor problémát jelentett, hogy a váz többi része nem süllyeszthető az orrkúpnál meghatározott maximális magassággal arányosan, s az első tengely felett átlagosan 595 milliméter az F1-es autók magassága. A 40 milliméteres különbség áthidalása érdekében a Red Bull, valamint a Ferrari, a Mercedes, a Lotus, a Force India, a Sauber, a Toro Rosso, a Williams, a Caterham és a Hispania is az ívében megtörő, lépcsőzetes orr-rész megépítését választotta. A McLaren és a Marussia istállók nem így oldották meg a feladatot, az ő autóikon nem törik meg az orr íve, viszont az első tengelytől meredeken ível lefelé.
A diffúzorra irányított kipufogógáz az idei szezonban már nem alkalmazható, szakértők szerint ezzel a technikai megoldással tett szert jelentős előnyre tavaly a később világbajnok Red Bull, és pilótája, a címvédő, immár kétszeres vb-győztes német Sebastian Vettel.
Az idei évben ismét lesz lehetőség szezon közben tesztelni, igaz, erre mindössze egy alkalma nyílik majd a csapatoknak. Az idény közbeni gyakorlásokat 2009-ben, a költségek csökkentése érdekében tiltották be, idén május elején azonban az olaszországi Mugellóban három napig tesztelhetnek majd az istállók.
A töréstesztekkel kapcsolatos előírásokat 2012-re szigorították: az autóknak meg kell felelniük a Nemzetközi Automobil Szövetség biztonsági előírásainak, még mielőtt részt vennének az első teszteken. Korábban csak az idény első versenye előtt kellett a gépeknek átesniük a törésteszteken.
A vb-futamok időtartamát az idei évtől négy órában maximalizálták. A tavalyi Kanadai Nagydíj – rekordot felállítva – 4 óra 4 percig tartott, miután az özönvízszerű esőzés miatt leállították a versenyt, amelyet csak két óra elteltével tudtak folytatni.
Az előzéseknél – az idei szabályok szerint – a védekezésre kényszerülő pilótának csak egy alkalommal van lehetősége irányváltoztatásra, s csak nagyon indokolt esetben hagyhatja el a pályát.
Szintén módosították a biztonsági autós szakaszok idejére érvényes előírásokat. A változtatás értelmében a már lekörözött autók megelőzhetik a biztonsági autót, és beállhatnak a sor végére. Ezzel az intézkedéssel azt akarják elérni, hogy a biztonsági autós szakasz utáni új rajt "tisztább" lehessen, s a lassabb versenyzők ne tartsák fel az élmezőnyben egymással küzdő pilótákat.