Az FIA úgy döntött, nem fogadja el a Haas által az Ausztrál Nagydíj után benyújtott óvást.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Ausztrál Nagydíj utolsó körei káoszba fulladtak. Két körrel a verseny vége előtt Kevin Magnussen balesete miatt előkerült a piros zászló. A versenybírók ezt követően úgy döntöttek újraindítják a futamot az utolsó körökre, ám az állórajt során több autó is egymásba csúszott, ami miatt ismét leállították a versenyt. Hosszas tanakodás után a bírók úgy határoztak a pilótáknak teljesíteniük kell az utolsó kört, csakhogy az újabb rajthoz nem az aktuális sorrendet vették figyelembe, hanem még a baleset előttit.

Ez azonban nagy érvágást jelentett Nicko Hülkenbergnek, aki így a negyedik helyről a nyolcadikra esett vissza. A futam leintése után a Haas megóvta a döntést, a Sportszabályzat 57.3. cikkére hivatkozva, mely kimondja, hogy minden esetben azon utolsó pont alapján állapítják meg a sorrendet, amelynél még lehetséges meghatározni valamennyi autó pozícióját.

A Haas éppen ezért úgy vélte, hogy a sorrendet a második biztonsági autós vonalnál rögzített pozíciók alapján kellett volna meghatározni.

Az FIA azonban a felügyelőkkel a versenyigazgatóval folytatott megbeszélést követően kiemelte, hogy a GPS-adatok nem elég megbízhatóak ahhoz, hogy azokból biztosan meg lehessen állapítani a sorrendet, így az 57. kör utáni állást vették alapul az újraindításnál. A szervezet így nem adott helyt a Haas óvásának.

Fotó: Sport365/Tóth Zsombor