Forma-1 / Motorsport

Az FIA is segít a Manor elindulásában

""

A tavaly még Marussiaként jegyzett kiscsapat szerdán jelentette be, hogy gőzerővel készül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra és igyekszik autója felkészítésével, ami a vezetők reményei szerint ott lehet a verseny rajtrácsán. Hivatalos közleményükben azt is felfedték, hogy egyik versenyzőjük Will Stevens lesz, aki korábban tesztpilótaként már segítette az alakulat dolgát, a 2014-es év végén pedig versenytapasztalatokat is szerzett. Hamarosan a brit pilóta csapattársát is ismertetik; a nemzetközi sajtóban megjelenő hírek szerint a McLaren védence, Stoffel Vandoorne is jelöltek között van.

A csődeljárás alól múlt héten kiszabaduló alakulatot korábbi motorszállítója, a Ferrari és egy másik technikai partner, a McLaren is támogatja. A vörösök csapatvezetője az első barcelonai teszt helyszínén árulta el, hogy a brit istálló 2015-ben is használhatja erőforrásaikat – igaz csak a tavalyi konfigurációt – a McLaren képviselői pedig csütörtökön tudatták a nyilvánossággal, hogy folytatják együttműködésüket a sereghajtóval. Korábban az is felmerült, hogy a wokingiak részesedést is vásárolhatnak a Manorból; ezt viszont a csapat szóvivője cáfolta.

A kiscsapatot a Nemzetközi Automobil Szövetség is támogatja. Normál esetben például két héttel a szezon kezdete előtt már ismertetniük kellett volna a hivatalos nevezési listát, a szövetség azonban vár annak kiadásával, hiszen a lehető legtöbb időt szeretné a Manor rendelkezésére bocsájtani. A csapatnak továbbá hamarosan teljesítenie kell a szövetség töréstesztjeit (abban az esetben ugyanis, ha ezt elmulasztja, nem vehet részt a szezonnyitón) valamint meg kell győznie az FIA illetékeseit arról, hogy rendelkezik a szerepvállaláshoz szükséges anyagi háttérrel.

„Igyekszünk segíteni nekik” – mondta az FIA szóvivője a Sport Bild tapasztalt tudósítójának, Ralf Bachnak. „Ugyanakkor meg kell bizonyosodunk arról, hogy a projekt üzletileg és jogilag is megfelelő lábakon áll. Mindenekelőtt a csapat új autójának is meg kell felelnie a 2015-ös előírásoknak, ami nem egyszerű. Természetesen a folytatásban is várunk a nevezési lista kiadásával, addig, amíg csak lehet, hiszen meg szeretnénk adni a lehetőséget [a csapat vezetőinek], hogy a projektjükkel meggyőzzék a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit” – tette hozzá.