Forma-1 / Motorsport

Az F1 történetének legnagyobb átigazolásai

A téli „uborkaszezon” az egyik legjobban várt időszak a Forma-1-es rajongók számára.

Melyik pilóta melyik csapathoz igazol? A tavalyi szezon a korábbi évekhez képest meglehetősen szelíd volt, de Lewis Hamilton korai bejelentése, miszerint 2025-re a Ferrarihoz csatlakozik, máris beindította a pletykákat az idei szezonban.

Hol helyezkedik el tehát Hamilton húzása az F1 történetének legnagyobb átigazolásainak listáján?

Sebastian Vettel a Red Bulltól a Ferrarihoz igazol

Sebastian Vettel 2010 és 2013 között az F1 legyőzhetetlen alakja volt, négy egymást követő világbajnoki címet szerzett a Red Bull-lal.

Úgy tűnt, hogy a német egy életre a csapatnál marad, miután végigjárta az utánpótlás kategóriák sorát, és mivel Vettel és a Red Bull hierarchiája között olyan szoros a kapcsolat, miért lenne szükség a váltásra?

A fordulópont 2014-ben következett be, amikor a Renault nehezen alkalmazkodott az F1 új erőforrás-szabályaihoz, és mivel a Red Bull jócskán lemaradt a Mercedeshez képest, Daniel Ricciardo pedig első szezonjában a csapatnál rögtön felülmúlta Vettelt, a Japán Nagydíjon megerősítették a Ferrarihoz való csatlakozását.

""
Fotó: Charles Coates/Getty Images

A Hamiltonnal 2017-től kezdődően folytatott szoros csatározások után Vettel végül nem tudta újabb bajnoki címhez juttatni a Scuderia csapatát, és végül az Aston Martinnál lehúzott két szezont követően 2022 végén visszavonult.

Fernando Alonso átigazolásai

Fernando Alonso átigazolásait nem kell bemutatni, tekintve, hogy a múltjában gyakran a semmiből váltott topcsapatról topcsapatra.

A spanyol azzal kezdte a váltásokat, hogy bejelentette, 2007-re a McLarenhez csatlakozik, miután két világbajnoki címet nyert a Renault-val. Ez a lépés végül nem bizonyult jó döntésnek, így a Renault-hoz való visszatérés következett, hogy aztán a 2010-es szezon előtt újabb meglepetést okozzon, amikor a Ferrarihoz szerződött.

""
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

Alonso közel járt a sikerhez az olaszokhoz való váltással – 2010-ben és 2012-ben is csak Vettel állt az útjába -, de az F1 új szabályrendszerének lassú kezdete után újabb megdöbbentő váltás következett, amikor 2015-ös szezonra visszatért a McLarenhez.

A Honda volt a csábító erő, mégis, mivel a japán gyártó a McLarennel rémálomszerű visszatérést élt át, Alonso nem talált semmi pozitívumot, és végül 2018 végén otthagyta a sportot, hogy új kihívások felé nézzen.

Ezzel azonban még nem ért véget a történet, hiszen a spanyol 2021-re visszatért az F1-be az Alpine-nál, ahol két szezont töltött, mielőtt ismét meglepte a mezőnyt azzal, hogy bejelentették, ő lesz Vettel utódja az Aston Martinnál. Vajon hová vezet majd a karrierje legközelebb?

Lewis Hamilton a McLarentől a Mercedeshez megy

Hamilton már korábban is törte a fejét egy költözésen, amikor a McLarentől a Mercedeshez lépett át.

A McLaren adta meg neki a Forma-1-be kerülés lehetőségét, amit azonnal meghálált egy világbajnoki címmel, már a második szezonjában. Vettelhez hasonlóan elválaszthatatlan párosításnak tűnt, de 2012-ben Hamilton átigazolt a gyári Mercedes csapatához.

""
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

Kívülről nézve semmi értelme nem volt, a Mercedes legtöbbször a középmezőnyben szenvedett, a McLaren pedig leggyakrabban a világbajnoki címekért küzdött. De micsoda döntésnek bizonyult végül.

Míg a wokingi székhelyű alakulat az azóta eltelt években komolyan visszaesett, addig Hamilton hat világbajnoki címet szerzett, és nyolc konstruktőri győzelemnek volt részese az Ezüstnyilak színeiben, ezzel Michael Schumacher mellé csatlakozva a történelem legsikeresebb versenyzőjévé vált, ha csak a világbajnoki címeket vesszük figyelembe.

Vajon a Ferrarival képes lesz még egyet előrelépni?

Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365