Forma-1 / Motorsport

Az esőmenő Rossi szárazon javítana a Sachsenringen

""

A le mansi viadal óta nem is kérdés, hogy ha esőről van szó, akkor az egyértelműen a Ducatinak jön a legjobban, azonban ettől függetlenül a bolognaiaknál nem fohászkodnak külön esőfelhőkért. A Ducatinál ugyanis mindenkinek az a célja, hogy végre szárazon legyenek legalább olyan jók, mint vízen, amiért a csapat két versenyzője, Valentino Rossi és Nicky Hayden mindent meg is tesz. Az olasz és az amerikai motoros a délelőtti szabadedzésen már a vasárnapi futamra készült és próbáltak mintegy versenyszimuláció gyanánt kiegyensúlyozott köröket futni a Bridgestone keményebb keverékű abroncsával, azonban elmondások szerint egyelőre még nem világos, hogy a kemény, vagy a puha keverékű gumit használják-e majd a viadalon.

Nicky Hayden 7. helyezés, 1’23.092
Alapjaiban véve egy hasznos napon vagyunk túl. A gyors köreim talán nem voltak a legjobbak, azonban a kiegyensúlyozottság szempontjából szerintem jól teljesítettünk, ráadásul a kigyorsításokon úgy érzem, hogy javultunk. A délelőtti edzésen végig csak a keményebb keverékű gumival mentünk, úgyhogy már nagyon vártam, hogy délután kipróbáljuk a puhább verziót is, de sajnos leesett az eső. Ettől függetlenül bízom benne, hogy holnap lesz majd esélyünk a lágyabb variánssal is menni és csökkenteni a hátrányunkat a legjobbakhoz képest. A délutáni esős időben először elég nehezen éreztem rá a motorra, de ahogy teltek a körök, úgy lett egyre jobb a helyzet. Szerintem leginkább a nagy szél, illetve az nehezítette meg a dolgunkat, hogy a versenygép hátulját nem éreztem rendesen. Azzal kapcsolatban azonban vannak elképzelésink, hogy ezt a problémát miként orvosolhatnánk.”

""

Valentino Rossi, 11. helyezés, 1’23.481
Szárazon továbbra is van mit javítanunk, azonban esőben még mindig egész jók vagyunk. Igaz, hogy az ötödik helyen végeztünk a délutáni tréningen, azonban mindössze három tizedre az elsőtől, ami szerintem egész jó. Azzal azonban tisztában voltunk, hogy ilyen körülmények között versenyképesek tudunk lenni. A délelőtti edzés folyamán inkább a keményebb keverékű gumikat próbáltuk ki és próbáltunk arra rámenni, hogy kiegyensúlyozott köröket menjünk. Maga az abroncsválasztás nem lesz egyszerű kérdés, mivel bár a puhább verzió az első körökben gyorsabb, utána a kopás miatt elég sok gond van vele, viszont a keményebbel folyamatosan nagyjából ugyanolyan időket lehet menni, azonban nem olyan gyors. A beállítások szempontjából leginkább a második és a harmadik szektorban kellene javulnunk, így remélhetőleg holnap jó időjárási körülmények fogadnak majd minket, hogy erre lehetőségünk legyen.”