Sandlander: van jövője a finanszírozhatóbb autósportnak

A szériaautós versenyzés Magyarországon még újdonságnak számít, azonban a Sandlander Team szereplése a Dakaron megnyithatja az utat a finanszírozhatóbb autósport előtt.


"Szerettük volna megmutatni, hogy van a technikai sportnak, a terepralinak egy másik ága is. Azt tudni kell, hogy a nemzetközi versenyeken ez a bizonyos T2-es, szériaautós kategória a mezőny felét teszi ki. Ennek nagyon egyszerű oka van, amit pénznek hívnak” – mondta Pócsik László, a Sandlander Management ügyvezetője, aki csapatfőnöke, s egyben egyik pilótája volt a névadó csapatának a 2013-as Dakar ralin. Úgy vélte: a mai magyarországi gazdasági környezetben van jövője a finanszírozhatóbb autósportnak; a vállalat ezért kezdett bele három éve a kategória erősítésébe, ami a dél-amerikai viadallal beérett.



"Van egy másik ága is a dolognak – folytatta Pócsik László -, szerettük volna a Sebestyén Sándor - Bognár József kettőst eljuttatni a célig és ebben a lehető legtöbb segítséget megadni. Azt gondolom, hogy ez sikerült, ráadásul a kategórián belül nem is rossz eredménnyel”. (A Sandlander egységei a hetedik és nyolcadik helyen végeztek).

Az ügyvezető ismertette, hogy a versenyre készült VDJ 200-as Toyota Land Cruisert „nullperces korától” ők építették és tartották karban, biztosították a versenycsapat műszaki hátterét és sokéves rutinjukkal segítettek eligazodni a Dakar bonyolult logisztikájában, amit laikusként nem könnyű átlátni.



"Mindezek mellett abban is utat mutattunk Sebestyénéknek, hogyan kell 8500 kilométert megtenni rendkívül változatos körülmények között, nap mint nap nehézségekkel szembenézve. Mi az évek során kvázi megtanultuk a Dakart és az elmúlt hetekben ezt a vezetéstechnikai és tapasztalati tőkét adtuk át a versenyzőinknek” – fejtette ki Pócsik László, aki Farkas Nándorral és Szaller Zoltánnal versenyben indulva követte az alakulatot az UNIQA Safety Carban.

Videók