Megvannak a Hungaroring E-sport bajnokság legjobbjai

Óriási csatában dőlt el, hogy kikből kerülhet ki a #NextMichelisz.


A Hungaroring E-sport Bajnokság történetében először nem Báldi Gergő nyerte meg az időmérőt és az első futamot. Ezt a szerepet Nagy Dávid vette át tőle, a bajnok azonban Báldi lett. A második futamot megnyerő Leitner Norbertnek top 5-ös helyezést ért a siker, és hatalmas izgalmak árán dőlt el, hogy ki az az öt, aki tovább álmodozhat.

Összesen 4467-en vettek részt a Hungaroring E-sport Bajnokság öt selejtezőjében. Közülük 39-en jutottak be legalább egy fordulóba, és a virtuális Hungaroringen rendezett szezonzáró volt az egyetlen, amelyen nem volt új versenyző a pályán.

Hogy mindenki ott lehessen, aki jogot szerzett rá, abban Michelisz Norbert és a M1RA technológiai partnere, a PC Trade Systems is nagy segítséget nyújtott. Legutóbb, a malajziai fordulóban történt, hogy egy testvérpár mindkét tagja, Szoboszlai Bálint és Szilveszter is kvalifikálta magát, ám mivel a családnak nem volt két felszerelése, egyiküknek át kellett adnia a helyét. A szezonzáróra újra mindketten bejutottak, és Michelisz Norbi a saját kormányával, a PC Trade Systems pedig egy számítógéppel segítette ki a Szoboszlai-tesókat, hogy ne kelljen választaniuk, ki áll rajthoz és ki nem.


Fotó: m1ra.hu

Nagy izgalmak előzték meg az utolsó fordulót, hiszen az összes eddigi időmérőt és első futamot megnyerő Báldi Gergő sem érezhette biztonságban az első helyét, miután még a nürburgringi második futamon egy technikai hiba miatt nullázott, valamint Szepang után tíz pontos büntetést kapott. Azért így is jó helyzetből várta a szezonzárót, ami előtt ő volt az egyetlen, aki már matematikailag is bebiztosította a helyét a top 5-ben, akik közül majd személyes felmérő végén választják ki azt, aki jövőre teljes idényre szóló versenyzési lehetőséget kap a M1RA-ban.

Báldi előnye 77 pont volt a hatodik Leitner Norbert előtt, így neki már tényleg “csak” a bajnoki cím megszerzésével kellett foglalkoznia. Nem úgy a mögötte tömörülő élmezőny többi tagjának. Egészen a tizedik helyezett Blazsán Patrikig még mindenkinek volt matematikai esélye arra, hogy bejusson a top 5-be, hiszen még 70 megszerezhető pont hevert az asztalon az utolsó fordulóban is.

Az élmezőnyből a 103 ponttal hetedik Tóth Dávid volt a legnehezebb helyzetben, aki a szepangi forduló után olyan sok jelentést kapott az agresszív manőverei miatt, hogy a pontbüntetés mellett az utolsó időmérőn nem vehetett rész. Neki tehát tétlenül kellett néznie, hogy Nagy Dávid szerezte meg a pole pozíciót, aki 1:51,379-es idővel nyerte meg az időmérőt. A második helyezett mindössze 15 százados hátránnyal Báldi Gergő lett, aki eddig mind a négy időmérőt behúzta.


Fotó: m1ra.hu

A rajt után Nagy Dávid megőrizte az első helyét, Báldi maradt mögötte második, de a harmadik Zsupanek Bence technikai probléma miatt kiszállt. Néhány körrel a rajt után olyan történt, ami a Hungaroring E-sport Bajnokság történetében még nem: a Mansell-kanyarban Nemes Ferencet úgy meglökték, hogy az autója fejre állva többször is átbukfencezett. Kicsit később Báldi Gergő fokozta az izgalmakat, ugyanis megpróbálta megelőzni Nagy Dávidot az első helyen, aki azonban keményen védekezve nem hagyta magát. Az akcióból Báldi jött ki rosszul, ugyanis a helyzetet kihasználva Csincsik Marcell megelőzte őt a második helyen.

Báldi ezzel belekerült egy negatív spirálba, ugyanis Pinczés Ádám is megelőzte egy szép manőverrel, amivel a negyedik pozícióba esett vissza. Ezután sokáig lehiggadtak a kedélyek az élmezőnyben, az utolsó körben aztán Csuti Zoltán szerezte meg az ötödik helyet Barna Martintól. A második Csincsik Marcellnek nagyon nagy szüksége lett volna a győzelemért járó 30 pontra, ám hiába próbált meg mindent, Nagy Dávidot nem lehetett megfogni – rajt-cél győzelmet aratott, és ő lett az első a szezonban Báldi mellett, aki több futamot nyert meg, Nagynak ez volt a második sikere.


Fotó: m1ra.hu

Ezzel a második futam előtt Báldi előnye a bajnokság élén mindössze 8 pontra olvadt Nagy Dáviddal szemben, az ötödik helyen pedig Barna Martin állt 125 ponttal, akit Csincsik Marcell, Leitner Norbert és az első futamon a mezőny végéről 14.-nek feljövő Tóth Dávid követett. A fordított rajtrácsos futamon Blazsán Patrik indult a pole-ból, ám a mellőle rajtoló Bucsi Attila vette át a vezetést, aki a mezőny legfiatalabb tagja közel 13 évesen. A harmadik helyről induló Leitner Norbert is megelőzte Blazsánt, és üldözőbe vette Bucsit a győzelemért, ami nagyon kellett neki, hiszen ő azért küzdött, hogy bekerüljön a top 5-be, amire az első hely jó esélyt kínált.

Nem húzta sokáig a döntést, Leitner hamar megelőzte Bucsit, és ekkor már ott érezhette magát a top 5-ben Barna Martint kilökve onnan, aki ekkor a negyedik helyen haladt. Nem volt könnyű dolga, mert miközben támadta Blazsánt a harmadik helyért, hátulról Csuti Zoltán őt tartotta nyomás alatt. Barnának sikerült megszereznie a harmadik helyet, de ez még nem volt elég neki a pontállás tekintetében. Mögötte Csuti is megelőzte Blazsánt, aki így az élről már az ötödik pozícióba csúszott vissza, ahol Báldi Gergő várt rá. Nem sokkal később ő is levadászta a “Fuvarost”, ahogy a szimulátoros világban becézik Patrikot.

Blazsán negatív sorozata ezzel még nem ért véget, Pinczés Ádám következett a sorban, aki szintén megelőzte ezúttal már a hatodik helyen, aztán követte a példáját Csincsik Marcell is. Az élen Leitner Norbert nem engedte ki a kezéből a győzelmet, amivel egyrészt ő lett a Hungaroring E-sport Bajnokság hatodik futamgyőztese, másrészt bekerült a top 5-be, amit a harmadik helyezett Barna Martin bánhatott a leginkább, aki mindössze három ponttal maradt le a továbbjutásról a fizikai és elméleti felmérésre.


Fotó: m1ra.hu

A bajnoki címet 222 ponttal Báldi Gergő szerezte meg, mögötte Nagy Dávid (209) lett a második, Pinczés Ádám (172) a harmadik, Csuti Zoltán (160) a negyedik és Leitner Norbert (146) az ötödik. Ők öten vehetnek részt a személyes, fizikai és elméleti felmérésen, amelynek a végén kiderül, hogy ki kapja meg az esélyt arra, hogy a #NextMichelisz lehessen, azaz 2021-ben teljes szezonos valódi versenyzési lehetőséggel elinduljon az úton.

A végeredmény egyelőre nem hivatalos, hiszen a versenyzőknek kedd éjfélig van lehetőségük óvásokat benyújtani, a felügyelők pedig ezután még dönthetnek esetleges büntetésekről, pontlevonásokról. A hivatalos végeredményt közzétesszük majd a M1RA felületein. 

Forrás, borítókép: m1ra.hu

Videók