Több változásról is döntöttek a Forma-1-ben

A Forma-1 bizottsága a szezonzáró hétvégén ült össze tárgyalni.


A Sprint hétvégék a jelenlegi formájukban úgy zajlanak, hogy pénteken egyetlen szabadedzést követően van a vasárnapi főfutamnak az időmérője, majd szombaton délelőtt a sprintverseny kvalifikációja zajlik délelőtt, míg délután pedig a rövidített versenytávú sprintfutam. A hagyományos főverseny továbbra is vasárnap van.

A parc fermé szabályainak megváltoztatásáért szólaltak fel a csapatok, mivel a versenyzőknek és a csapatoknak csupán 60 percnyi gyakorlást követően már rögzíteniük kell azokat a beállításaikat, amikkel az adott hétvégét kívánják végig teljesíteni.

Az elmúlt hetekben felmerült, hogy a sprinthétvégéken péntekre helyezik át a sprintidőmérőt, a sprintfutamot pedig szombat délelőttre, hogy a vasárnapi versenyhez kapcsolódó hagyományos időmérő edzést a megszokott időpontjában, szombat délután/este rendezhessék. Emellett a parc fermé-szabály lazításának lehetősége is felmerült: az új menetrend lehetőséget kínálna arra, hogy a szombati időmérőig lehessen módosítani az autók beállításain.

„A Bizottság összességében támogatja, hogy módosítsunk a sprintformátumon 2024-re, és tovább észszerűsítsük a hétvégét azzal, hogy még jobban elkülönítjük a sprinteseményeket a nagydíj eseményeitől. A sprintesemények végleges 2024-es naptárát a következő hetekben fogjuk közzétenni”
– írta az FIA közleményében.

Az idei Katari Nagydíjon eközben nem az eső, hanem a nagy hőség jelentett problémát, ami miatt a versenyzők nagy része a kiszáradástól és más egészségügyi problémáktól szenvedett. Az FIA a történtek után ígéretet tett a pilótafülkék hűtésének felülvizsgálatára. Ezzel kapcsolatban a mostani tárgyaláson jóváhagyták a technikai szabályzat módosítását, hogy lehetőség nyíljon a nagyobb hűtést biztosító megoldások elhelyezésére az autóban. Az elemzések ebben a témában még folytatódnak.

Valamint a jövőt szem előtt tartva a Bizottság arról is megállapodott, hogy a 2026-os, teljesen új autók munkálatai 2025 előtt nem kezdődhetnek meg. Ezzel kívánják megakadályozni, hogy csapatok előre feladjanak szezonokat, és komoly helyzeti előnyre tegyenek szert az új autó fejlesztése terén a megnövelt fejlesztési idővel.

Minden változtatást jóvá kell hagynia a Motorsport Világtanácsnak (WMSC).

Borítókép: Andrea Diodato/NurPhoto via Getty Images

Videók