Az olyan nagy márkák, mint a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull évente rengeteg pénzt fektetnek be Forma-1-es projektjeikbe.
Mivel az F1 az elmúlt években nyereségessé vált, és a költségvetési plafon kordában tartja a költségeket, a csapatok képesek nyereségesek lenni. Ez részben azért van így, mert sok külső szponzor nagy összegeket fizet azért, hogy a csapatok autóin szerepelhessenek.
A csapatokon kívül az F1 a sportág növekvő népszerűségéből is profitál. A Formula One Management például nemrég többéves szerződéseket kötött olyan szponzorokkal, mint az Aramco, a Crypto.com és a LIQUI MOLY.
F1-es csapatok szponzorai
Pénzügyileg tehát jól áll a sportág, és ez tükröződik a különböző autókon látható szponzorációkon is.
Felsoroltuk az F1-es csapatok legnagyobb külső szponzorait, és megbecsültük, hogy évente mennyi pénzt utalhatnak a csapatoknak. Nyilvánvaló, hogy a Red Bull Racing a pályán és azon kívül is más szinten van, mint a mezőny többi tagja.
Kép forrás: racingnews365
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365