Kikapcsolt biztonsági övvel vezetett F1-es autót Leclerc!

Nincs Szujó Zoltán és Leclerc máris elfelejti az egyik legfontosabb dolgot.


A tegnapi Spanyol nagydíjon történt meg az eset, mely kifejezetten veszélyes. A monacói versenyző vasárnapi versenye egészen a 36. körig úgy nézett ki, hogy pontszerzést érhet a végelszámolásnál, azonban a technika máshogy alakította.

A versenyző motorja az utolsó kanyar előtti sikánnál magától lefulladt és az emiatt blokkoló kerekek megpörgették a Ferrarist. A mai F1 és a jelenlegi technológiák érdekessége, hogy a korábbi érákban, ha egy autó lefulladt, akkor a versenyző nem tudta újra indítani a motort és kiesett. Most azonban a különböző energia rásegítő rendszerek tárolnak annyi energiát, hogy a versenyzők akár külső segítség nélkül is újra tudják indítani a teljes autót.


Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images

Így a versenyző többszöri próbálkozás után újraindította a rendszereket, viszont az utolsó próbálkozás előtt kicsatolta a biztonsági övet felkészülve a kiszállásra. Tudni kell hogy ezek a többpontos biztonsági övek különböznek a mindennapokban általunk használtaktól és gyakorlatilag egy versenyző teljesen nem tudja megszorítani és beállítani saját magának. A szerelői segítsége is szükséges minden autóba ülésnél.

A Ferrari versenyzője az autója újraindítása után nem jött a boxba (pedig a boxkijárat előtt pördült pont meg), hanem gyakorlatilag megtett két kört. Eközben jelezte a csapatnak, hogy ki kell állnia a boxba, melyet a csapat elutasított azzal, hogy " tovább tudsz menni, a mi oldalunkról minden rendben van!

Valószínüleg Leclerc tudván, hogy mindenki hallgatja a rádióforgalmazást, nem akarta mondani, hogy szándékosan szabályt szegve kicsatolt övvel vezet. Miután a csapat kinn szerette volna tartani a pályán, kimondta nyíltan a versenymérnöknek, hogy kikapcsolt övvel vezet és fékezések közben kicsit a teste csúszkál, de legfőképp azért kell kijönnie mert "Senkise lesz boldog ha biztonsági öv nélkül vezetek"


Fotó: Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Ezt követően érkezett is a boxba és kérte is a szerelőket, hogy készítsenek ki egy csatot, mert nem tudja hol van az eredeti. A csapat nem készült. A versenyző belső kamerás felvételén látszik is, hogy mutatja az egyik szerelő, hogy kell egy csat. Leclerc annyi időt vesztett, hogy a csapat ezen a ponton megkérte, hogy kapcsolja ki az autót és a versenyző feladta a versenyt. Tovább tart tehát a Ferrari idei lejtmenete, és bár meg-meg villant Leclerc, az autójuk jelenleg a középmezőnybe tartozik, és még megbízhatatlan is.

Forrás: Zsombor Tóth/shootthespeed
Borítókép: Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Videók