Forma-1 / Motorsport

Jean Todt: Túl messzire mentünk a motorszabályok megalkotásakor

Mióta 2014-ben életbe léptek a jelenlegi motorszabályok, rengeteg bírálat érte a hibridmotorokat, Jean Todt viszont rendre védelmébe vette őket, kiemelve, a technológia jövőbe mutató, az F1-nek pedig haladnia kell a korral. Az utóbbi időben viszont azon véleményét sem rejti véka alá, hogy az erőforrások túlságosan bonyolultak, és ezen 2021-től változtatni kell – írta az m4sport.hu.

 
A jelenlegi tervek szerint a három év múlva kezdődő új érában valóban az egyszerűsítés lesz az egyik kulcsszó: a királykategória például megszabadulna a technikailag roppant fejlett, ugyanakkor drága és bonyolult MGU-H-tól (hőenergia-visszanyerő rendszer).
""
„A lehető legtöbbet kell megtanulnunk a jelenlegi szabályokból, és ezt a tudást fel is kell használnunk” – kezdte a francia szakember. „Meg kell próbálnunk egyszerűbbé tenni a dolgokat. Ez egy csodálatos technikai műalkotás, de ha jól hallom, a szurkolók nem erre vágynak” – jegyezte meg az MGU-H kapcsán. „És mindez nem szükséges egy jó bajnokság szempontjából. Ezért fontos, hogy tanuljunk róla, és javasoljunk valami egyszerűbbet” – magyarázta.
 
„Számomra a motorsport – és ezt minden egyes alkalommal elmondom – részben egyfajta show, ez viszont önmagában nem elég. Laboratóriumnak is kell lennie. Egy laboratóriumnak a gyártók és a csapatok számára. Egy laboratóriumnak, amiből az utcai autógyártás is profitál. És most ez történik. Viszont, ha úgy érzed, túl messzire mentél, akkor vissza kell lépned egyet. Biztosra veszem, hogy évek múltán a motor még hatékonyabb lesz az MGU-H nélkül” – jósolta.
 
Az elnök kiemelte, a 2021-es szabályok már majdnem készen vannak, és reméli, azok több új gyártót is meggyőznek majd, és az F1-be vonzanak. „Nagyon jól haladunk. Közel állunk ahhoz, hogy tartsuk a határidőt, melyen belül ismertetni szeretnénk az előírásokat. Remélem, ezek felkeltik majd pár új gyártó érdeklődését is. Vannak, akik érdeklődnek, de ez még más, mint az elköteleződés” – mondta.