Forma-1 / Motorsport

Forma-1: máris bajban van a Ferrari a 2015-ös autóval

""

Sajtótájékoztatót tartott a vörösök két új vezetője, az elnök Sergio Marchionne, valamint a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene. A hagyományos karácsonyi médiaeseményen előbbi részletesen beszélt arról, miért van szükség olyan jelentős mértékű átszervezésekre, amilyet az elmúlt hetekben láthattunk tőlük, s arról is, hogy miért nem vár kiugró eredményeket a következő bajnokságban.

"Inkább csak 2015-ről beszélnék, mivel 2014 most ért véget. Nincs mit mondani róla, ezt az évet el kell felejteni. A Ferrari egy nagy katasztrófa volt – kezdte értékelését Marchionne. – Túl sok hibát követtünk el. Például Maurizio a harmadik csapatfőnökünk egy szezonon belül. A Ferrarit nem könnyű irányítani, de már vezettem meglehetősen bonyolult szervezeteket korábban is, és egyvalaminek világosnak kell lennie: tudnunk kell hová tartozunk és hinnünk kell abban, hogy 2015-ben jók lehetünk. 2014-ben számos kiaknázatlan lehetőség rejlett, ezért nagy kihívás lesz a Ferrari számára, hogy 2015-ben újjáépítse az egész csapatot.”

Az elnök arról is beszélt, miért érezte szükségét, hogy a csapatvezetői pozícióra szerinte nem teljesen alkalmas Marco Mattiaccit Arrivabenére cserélje. "Ami Mattiaccit illeti, nagyon tisztelem őt azért, amit a cégért tett, de a Forma–1 más kávéház. Még mindig csak tanulta a szakmát és a Ferrari egy ilyen helyzetben nem várhat arra, hogy a vezetője kellő tapasztalatra tegyen szert.”

Marchionne az elmúlt hetek átszervezései kapcsán elmondta, hiszi, hogy végre rátaláltak a helyes ösvényre. "A saját múltbéli tapasztalataim alapján, mely során ennél összetettebb helyzeteket is megéltem már, állítom, hogy a vezetői szerepekben történő személycserék nagyon sokat segíthetnek. De ez egy hatalmas kísérlet a folytonosságot megcélzó terveinkben” – fogalmazott.

"Tartok tőle, hogy már késésben vagyunk a 2015-ös autónkkal. A 2014-es év alatt olyan stratégiai döntéseket hoztunk, amelyekkel én nem értettem egyet. Utólag már egyértelmű, hogy az eredmények ismeretében hiba volt a 2014-es autó javítására fókuszálni ahelyett, hogy már 2015-re készültünk volna. Tehát a következő év nehéznek ígérkezik.”

Politikai fronton ugyanakkor a Scuderia máris előrelépett – és ez elsősorban Marchionne érdeme, aki Mattiacci leváltása után maga vette kezébe az irányítást, s például személyesen képviselte a Ferrarit a Stratégiai Csoport ülésein. Neki pedig máris sikerült elérnie azt, amit Mattiacci hónapokon át nem tudott: lazítani a motorfejlesztés szabályain. "Az első lépést már megtettük a Stratégiai Csoport ülésén, ahol elértük, hogy változtassanak a módosító pontok felhasználásán 2015-ben, és legalább ilyen változtatásokat elvégezhessünk az év folyamán. Ami a szervezetet illeti, a csapat nagyjából felállt. Jock Clear érkezésére várunk még. Hogy mi lesz Neweyval és Brawnnal? Ennek a történetnek már vége” – zárta le a két szakember érkezéséről szóló állandó pletykákat.

Az új csapatfőnök mindeközben arról beszélt, úgy érzi, ő eddig sikeres volt abban, hogy a szervezet hatékony működése érdekében a megfelelő helyekre a megfelelő embereket ültesse. "Az eddigi munkáim legalább ötven százalékban arról szóltak, hogy értékeljek és rátaláljak a tehetségekre, segítsem őket. Ennek most folytatódnia kell” – jelentette ki Arrivabene.

Majd elárulta, 2015-re szánt karosszériájuk már túl van az FIA kötelező töréstesztjén. "Hinnünk kell azokban az emberekben, akik most Maranellóban dolgoznak. Ők profik, akik mindent elkövetnek azért, hogy jók legyünk. Magabiztosságot kell adnunk nekik. Friss hír, hogy a 2015-ös karosszériánk már teljesítette a töréstesztet. Kemény munka vár ránk, de nagyon hiszünk az embereinkben” – zárta gondolatát a csapatfőnök.