""

Nem nyerte el a nagycsapatok tetszését a Forma-1 Menedzsment (FOM) első emberének legutóbbi, a kereskedelmi bevételek "igazságosabb" elosztására vonatkozó javaslata. Véleményük szerint nem kellene megkülönböztetni őket azoktól az istállóktól, melyeknek segítségre van szükségük, csak azért, mert ők jövedelmezőbb megegyezést kötöttek a sport vezetőivel. Ecclestone az Amerikai Nagydíj helyszínén arról beszélt, hogy a jövőben több élcsapatnak is le kellene mondania bevétele egy részéről, és át kellene engednie azt a kisebb istállóknak.

A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner így reagált a brit üzletember javaslatát: "Szörnyen kedves Bernie-től, hogy felajánlotta ezt. Minden csapat tárgyalt a kereskedelmi jogok birtokosaival, éppen ezért én úgy vélem, ez egy olyan kérdés, amit inkább neki kell megválaszolnia. Aláírt szerződésünk van, és egyébként sem hiszek abban, hogy ha megdupláznánk a Caterham, vagy a Marussia pénzét, az megoldaná a problémát. A gondjuk inkább a fizetős pilótákból adódik, nem a bevételekből."

Az Autosportnak nyilatkozó Horner úgy véli, a helyzet egyetlen megoldása az lenne, ha a Forma-1 tulajdonosa, a CVC lemondana profitja egy részéről és többet fizetne a kiscsapatoknak. "Hatalmas költségvetési nyomás alatt vagyunk, és meghatározott kereteken belül kell működtetnem a gárdát. Ha a kereskedelmi jogok tulajdonosai több pénzt akarnak adni a kisebb istállóknak, az az ő választásuk és felelősségük, de a csapatok nem azért vannak itt, hogy egymást szponzorálják!"

A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci hozzátette, a legjobb megoldás az volna, ha a Forma-1 több bevételre tudna szert tenni; ez ugyanis kisebb istállóknak is a segítségére lenne. "A Ferrari inkább arra koncentrál, hogy magát a tortát nagyobbá tegye, nem pedig arra, hogy másképpen szeletelje a jelenlegit. Nem kell túlreagálni ezt a helyzetet. Először is azt kell megvizsgálnunk, hogyan növelhetjük a bevételeinket. Ez most az elsődleges szempont. Másodsorban pedig arról kell megbizonyosodnunk, hogy a Forma-1-be újonnan érkezők felkészültek-e a királykategória kihívásaira. A mi sportunk nagyon innovatív, az innováció pedig rengeteg pénzbe kerül. Rengeteg a befektetés is, és ezek hosszú távú befektetések. De továbbra is arra kell koncentrálnunk, hogy folytassuk ezeket" – magyarázza.

Toto Wolff, a Mercedes ügyvezető igazgatója nem osztja maximálisan kollégái véleményét; elmondta, a nagycsapatoknak érdemes lenne leülni Ecclestone-nal, hogy közösen találjanak egy mindenkinek tetsző megoldást. "Tudjuk miért kerültünk ebbe a helyzetbe. Bernie-nek nagyon fontos volt, hogy meghosszabbítsa a szerződést a nagycsapatokkal, akik a Forma-1 főszereplői. Ma viszont olyan helyzetben vagyunk, ami egyáltalán nem jó. Két kiscsapat máris távozott a mezőnyből, és mások is szenvednek" – kezdi az osztrák szakember.

"A csapatoknak beszélniük kell Bernie-vel. Ismerjük a javaslatát, és ha a felszólított nagycsapatok tudnak tenni valamit, akkor úgy gondolom, érdemes lenne legalább leülni és egyeztetni róla. A Mercedes képviselőjeként nem érzem azt, hogy mi vagyunk az ötlet elsődleges célpontjai, hiszen jóval kevesebb pénzt kapunk, mint más csapatok, de kíváncsian várom mivel áll elő" – zárta gondolatait.