Forma-1 / Motorsport

Forma-1: a Ferrari lemondott a világbajnoki címről

""

A Ferrari csapatfőnöke korábban még bizakodó volt, a jelenlegi helyzetet tekintve viszont mára belátta, istállója már lecsúszott a csapatoknak osztott bajnoki címről. „A konstruktőri bajnokságot az a csapat fogja nyerni, amely már tavaly is megnyerte.” – fogadta el vereségüket az olasz.

Ezzel persze bizonyára csak keveseknek okozott meglepetést, hiszen a vörösök egész szezonban csak távolról követték a Red Bullt a vonatkozó tabellán – mi több, a második helyre is csupán a három hete megrendezett Dél-koreai Nagyíjon léptek előre, megelőzve az akkor pocsék versenyt futó McLarent.

""

A nagy különbséghez persze nem árt hozzátenni, hogy a hiányzó pontok elsősorban Felipe Massa oldalán kérhetők számon, aki a meglévő 316-ból csupán 89 egységet tudhat magáénak.

A brazil nehézkes szezonkezdését követően azonban az év végére stabil pontszerzővé vált, Szuzukában ráadásul dobogóra is állhatott. Massa szerződésének meghosszabbításával kapcsolatban persze joggal merülhetett fel a kérdés, vajon érdemes-e megbízni a versenyzőben, akivel a Ferrari képtelen valós kihívóvá avanzsálni a Red Bull-lal szemben; miként az is elgondolkodtató, vajon megéri-e a Scuderiának ennyire egyoldalúan egy versenyző köré építeni csapatát.

Stefano Domenicali ugyanakkor megvédi Massát, és kiemeli kulcsszerepét a hátralévő versenyeken. „Hogy egyáltalán harcban vagyunk még a McLarennel és a Lotusszal, már azt is elsősorban annak köszönhetjük, hogy Felipe kiválóan teljesített a szezon második felében.”

""

Az olasz szakembernek valóban igaza van. Mert bár kétségtelen, hogy a csapat Massa év elején hiányzó pontjai miatt nincs már versenyben a Red Bullal, az viszont tény, hogy a brazil Belga Nagydíj óta szerzett 64 pontjánál a nyári szünet óta csupán Sebastian Vettel (118) és Jenson Button (65 ) gyűjtött többet, miközben Alonso 63-at, Räikkönen 57-et, Hamilton 48-at, Webber pedig 43-at szerzett ugyanezen idő alatt.

Az igazi vigaszt persze nyilván nem a konstruktőri második hely, hanem Alonso bajnoki címe jelentené a Ferrari számára. Domenicali ezen a téren természetesen még koránt sem adta fel a küzdelmet. „A Red Bull a legjobb autó, de Olaszország is úgy lett világbajnok 1982-ben, hogy nem az övék volt a legjobb csapat. Megvan az a luxusunk, hogy Fernandót magunk között tudhatjuk, aki pedig a legjobb a versenyzők között. Emiatt továbbra is optimista vagyok. A többiek is harcolnak és mi tiszteljük is őket, de az utolsó pillanatig megnehezítjük majd az életüket.” – ígérte az olaszok első embere.