Forma-1 / Motorsport

Christian Horner válaszol Toto Wolff "F1-es autót üldöző F2-es autók" poénjára

Christian Horner válaszolt Toto Wolff megjegyzésére, miszerint a Red Bull RB19-es versenyzői "F2-es autóknak" tűnnek a Red Bull RB19-esével szemben.

Max Verstappen Magyar Nagydíjon aratott fölényes győzelme után – a holland pilóta 34 másodperces előnye a legnagyobb győzelmi különbség volt az elmúlt két évből – a Mercedes-főnök Toto Wolffot arra késztette, hogy a Forma-1-et jelenleg szinte kétszintű sorozatnak minősítse. A Mercedes futamáról, amelyen Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva a negyedik helyet szerezte meg, Wolfff így nyilatkozott: „Az adatokat tekintve, amit látunk, gyors volt, a világ többi részéhez képest – és egy igazi F2-es autóban volt gyors. Az F1-es autó 30 másodperccel nyert."

Arra a kérdésre, hogy mit gondol Wolff megjegyzéseiről, amikor csapata rekordot jelentő 12. egymást követő F1-es futamgyőzelmét követően a médiának nyilatkozott, Christian Horner elmondta, hogy a csapat filozófiája az, hogy minden egyes területre összpontosítanak, ahol időt lehet nyerni.

„Azt hiszem, jelenleg a csapat éppen így dolgozik, minden a részleteken múlik. Minden követ megmozgatunk. A stratégia erős volt, a boxkiállás 1.9 másodperc volt, ami fantasztikusan gyors. Egy csapat vagyunk, amely magas szinten működik. A Forma-1-ben nincs csodafegyver, és szerintem mindig a tényezők kombinációjának kell összejönnie ahhoz, hogy ilyen eredményeket érjünk el."

Ami a Red Bull gyengeségeit illeti, Horner egy olyan területet nevezett meg, amely eddig Achilles-sarkának számított – csakhogy Verstappen a vasárnapi futamon rácáfolt.

„Mindig az apró hibákról van szó, azt hiszem, idén volt néhány gyengébb rajtunk. Szerencsére akkor lépünk egy hatlmasat, amikor a rajtrács piszkos oldaláról indulunk. Max sokat fókuszált, rengeteget dolgozott a mérnökökkel ezen, együtt dolgozott a srácokkal az RBPT-nél és a Hondánál, és nagyszerű teljesítményt nyújtottak.”

""
Fotó: Tóth Zsombor / Sport365

Szombaton egy körön Verstappen nem élvezte az RB19-es kezelhetőségét, és így szorosan ugyan, de lemaradt a pole pozícióról Lewis Hamiltonnal szemben, Horner elismerte, hogy a csapat nagyrészt a versenyteljesítményre összpontosított.

„Azt hiszem, ez egy idei vonás, hogy talán jobban koncentráltunk a versenyre, mint a kvalifikációra. Láthattátok ezt… akár Silverstone-ban, ahol nagyon-nagyon szoros volt a küzdelem a McLarennel a pole pozícióért. Monaco, egy másik lassú pálya, ahol Max igazán kiemelkedő körének köszönhetően szereztük meg a pole-t. De a vasárnapi versenytempó nagyon erős volt. Nyilvánvalóan ott osztják a pontokat, és erre koncentráltunk.”

Miután új rekordot állított fel az egymást követő nagydíjgyőzelmek tekintetében – a korábbi rekord 35 évig állt, mivel Ayrton Senna és Alain Prost mindent elsöpört előttük a McLaren 1988-as domináns szezonjában -, Horner nem akart arra gondolni, hogy a szezonban minden egyes futamot meg lehet nyerni.

„Történelmet írtunk, ami az egész csapat számára nagyon különleges dolog, hogy elértük a 12 egymást követő nagydíjgyőzelem rekordját, megdöntöttük az 1988-as rekordot, emlékszem, ahogy néztem Ayrton Sennát és Alain Prostot, és az akkori nagyszerű McLaren-csapatot, amelyet Ron Dennis vezetett. Ha belegondolok, hogy 35 évbe telt, és mi vagyunk az a csapat, amelynek sikerült megdöntenie ezt, különösen az ellenfelek minőségét tekintve, akik ellen versenyzünk – ez egy fenomenális teljesítmény, amire az egész csapat rendkívül büszke lehet. Meddig tudjuk még folytatni ezt a győzelmi sorozatot? Ki tudja? Hétvégén újabb kihívás vár ránk, a sprintverseny, Spa változó körülményei, bármi megtörténhet. Szóval tényleg csak futamról futamra haladunk.”

Borítókép: Tóth Zsombor / Sport365