""

Továbbra is Fernando Alonso döntésére vár a versenyzőpiac – ő pedig arra, hogy helyükre kerüljenek a kirakós kockái? Az Auto Motor und Sport (több más sajtóorgánummal és bennfentessel együtt) úgy véli, a spanyol célja teljesen világos: hosszabb távon (2016-ra) a Mercedes egyik ülését pályázza meg. Alonso Szuzukában utalást tett arra, hogy már hónapok óta egyértelmű a terve, ám a végső döntést még azért nem hozta meg, mert arra vár, mit lépnek a többiek – olvasható a telesport.hu-n.

A Mercedeshez szerződni logikus lépés lenne számára, hiszen a jövőre már 33 éves versenyző mihamarabbi sikereket akar. Emiatt távozott a Ferraritól, és ezért hezitál a McLaren ajánlatának elfogadásán is: egyik csapat sem tudja garantálni számára, hogy 2015-ben vagy a következő szezonban versenyképes autót kap tőlük. Más kérdés, hogy a Mercedesnél nem úgy tűnik, hogy lesz hely számára. Nico Rosberg 2017-ig, Lewis Hamilton 2015-ig rendelkezik szerződéssel, a britnél ráadásul jó esély van a hosszabbításra.

Niki Lauda, a csapat tanácsadója igyekezett elejét venni a spanyol érkezésével kapcsolatos pletykáknak. „Lewisszal 2015-ig szóló szerződésünk van. Itt nincs hely Alonso számára. Ezenkívül Toto Wolff és én is Lewisszal szeretnénk folytatni. Már konstruktív megbeszéléseket folytatunk vele erről. Valószínűleg 2015 után is nálunk fog versenyezni” – idézte a háromszoros világbajnokot az Auto Motor und Sport.

A hírek szerint ezen tények ismeretében Alonso most alaposan körülnéz a piacon. A McLarennel már régebb óta tartanak a tárgyalásaik, ám a wokingiak jövője körül sok a kérdőjel: az új motort és a tulajdonosi, partneri hátteret illetően is. A csapat ugyanakkor a német szaklap szerint mindent elkövet az erősítésért, ezért megerősítik aerodinamikai részlegüket is. A Red Bulltól érkező Peter Prodromou szeptemberben már munkához is látott, és már teljes gőzzel a 2015-ös autón dolgozik. Mindeközben további szakemberek is érkeztek a csapathoz: Tony Salter a Saubertől, Guillaume Catalani és Ettora Graffini a Lotustól csatlakozott hozzájuk. Alonso viszont egyéves szerződést hajlandó csak kötni a wokingiakkal, míg a csapat több évre kötelezné el őt a stabilitás érdekében.

A spanyol a McLaren mellett a német lap szerint a Lotusszal és a Williamsszel is felvette a kapcsolatot. Előbbi alakulat éppen ezen a héten jelentette be, hogy 2015-től a Renault helyet Mercedes-motorokra váltanak, így az istálló már vonzóbb lehetőség lenne számára. Más kérdés, hogy az enstone-iak meg tudnák-e fizetni a spanyolt. A csapat jelenleg nagyban támaszkodik a Pastor Maldonado által szponzorukká váló PDVSA pénzére, s noha jövőre már a Petronas üzemanyagát használják, a hírek szerint a Romain Grosjeanhoz közel álló Total is a partnerük marad. A francia ráadásul úgy tűnik, egyre inkább hajlandó lenne a hosszabbításra.

Alonso számára a Williamsnél mindeközben biztosan nincs hely: Felipe Massa és Valtteri Bottas Monzában írta alá a következő évre szóló szerződését a csapattal. „Ezzel Alonso számára az egy év kihagyás is egy lehetőség. Alain Prost 1992-ben hasonló utat választott. A francia akkor viharos módon távozott a Ferraritól, és egy évet várt arra, hogy visszatérhessen a Williamsszel – bebiztosítva negyedik bajnoki címét” – írja az Auto Motor und Sport.

Vajon a történelem ismétli önmagát?