Forma-1 / Motorsport

A Pirelli jelentős változást jelentett be a 2024-re

A Pirelli megerősítette, hogy a 2024-es Forma-1-es szezonban nem lesznek új gumikeverékek, mivel a P0-ás abroncsot kivonják a forgalomból.

A 2023-as szezon előtt a Pirelli bevezette az új specifikációjú C1-es keveréket, hogy csökkentse az akkori legkeményebb C1-es és C2-es abroncsok közötti teljesítménykülönbséget, a C0 pedig 2022-től a C1-es keverék helyébe lépett.

A tesztelés ellenére azonban az abroncsot soha nem használták versenyhétvégén, a Pirelli a C1-es keveréket választotta a legkeményebb abroncsként a „gumigyilkos” pályákon, mint például Barcelona vagy Silverstone.

A 2024-es évre a Pirelli kínálatában ismét öt keverék lesz elérhető, a C1 a legkeményebb, míg a C5-ös pedig a leglágyabb.

A színek változatlanok maradnak, a leglágyabb gumiabroncs piros, a közepes sárga, a legkeményebb pedig fehér oldalfalú lesz.

"Ahogy az már megszokottá vált, a szezonzáró verseny utáni kedden lesz egy tesztnap, ahol minden csapat két autót indít: az egyiket a fiatal pilótáknak, a másikat pedig elméletileg a gumik tesztelésére egy másik versenyző vezethet" – magyarázta Mario Isola, a Pirelli motorsportért felelős vezetője.

Új keverékeket azonban nem lehet majd kipróbálni: ugyanis az FIA nemrég közölte, hogy a 2024-es keverékek ugyanazok lesznek, mint idén.

Az egyetlen változás az, hogy mostantól hat helyett öt keverék áll rendelkezésre belőlük, a C0 kiesése miatt, amelyet idén egy versenyhétvégén sem használtak.

"A teszt tehát hasznos lehet a csapatok számára, hogy a következő szezonra vonatkozó adatok begyűjtésével a gumikezelésen dolgozzanak” – folytatja Mario Isola.

A csapatoknak előre meghatározott gumikijelölése lesz a tesztre. Az abroncsok tesztelését végző autónak 10 szett gumi áll majd a rendelkezésére a teszt során, amelyekből egy C1-es, egy C2-es, két C5-ös, valamint három-három szett C4-es és C3-as gumit fog jelenteni.

Eközben a fiatal pilóták által vezetett autók két-két szett C3-as és C5-ös, valamint négy szett C4-es gumit használhatnak majd a tesztjük során.

A szezonzáró versenyre a Pirelli a C3-C4-C5-ös szortimentet hozza, ugyanúgy, mint ahogy Las Vegasban, illetve a tavalyi szezonzáró Abu Dhabi futamon tette.

Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365