A Mercedes nem engedi, hogy Hamilton szakembereket vigyen magával a Ferrarihoz

A tavaly nyáron aláírt szerződésben szerepelt egy bizonyos záradék…


Hamilton a múlt héten azzal a hírrel döbbentette meg az F1-es világot, hogy a 2024-es szezon végén elhagyja a Mercedest, és 2025-től Charles Leclerc csapattársaként többéves szerződést kötött a Ferrarival.

A hír nyomán megindultak a találgatások, miszerint Hamilton régi versenymérnöke, Peter Bonnington követheti a hétszeres világbajnokot Olaszországba, a csapatfőnök, Toto Wolff pedig a RacingNews365 kérdésére válaszolva jelezte, hogy a téma „olyan megbeszélés lesz, amelyet mindenkinek le kell tisztáznia az elkövetkező hónapokban".

Nem ritka, hogy a versenyzők mérnököket és más vezető technikai személyzetet visznek magukkal, amikor csapatot váltanak, Michael Schumacher híres volt arról, hogy 1996-ban a Benetton kulcsfontosságú mérnökeit, Ross Brawnt és Rory Bryne-t is magával vitte a Ferrarihoz.

Azonban a kétéves szerződésbe, amelyet Hamilton tavaly nyáron írt alá, egy úgynevezett „non-poaching" záradékot illesztettek be, amely megakadályozza a mérnökök távozását, erősítette meg a csapat szóvivője a RacingNews365-nek.

A hivatalosan „non-solicitation” klauzulának nevezett záradék értelmében Hamilton nem kérheti fel a csapat egyetlen tagját sem, beleértve Bonningtont is, hogy menjen vele a Ferrarihoz.

Ők ketten azóta dolgoztak együtt, amióta Hamilton 2013-ban csatlakozott a Mercedeshez, és Bonnington irányította a hétszeres világbajnokot a csapattal elért 82 futamgyőzelméből 81-hez és mind a hat világbajnoki címéhez.

Hangja az „It's Hammertime” és a „Get in there, Lewis!” felkiáltásoknak köszönhetően az egyik legfelismerhetőbb lett a versenymérnökök közül, Bonnington egyetlen futamgyőzelemről, a 2019-es Mexikói Nagydíjról maradt le, míg a 2022-es Osztrák Nagydíjon, ahol Hamilton harmadik lett, szintén nem tudott részt venni.

Borítókép: David Ramos/Getty Images

Videók