A Ferrari elmagyarázta, hogy „destabilizálták” Verstappent

A Ferrari stratégiai vezetője, Inaki Rueda elárulta, mit terveztek véghez vinni Verstappennel és hogyan érett be az elképzelésük.


Charles Leclerc remekül tartotta magát a futam elején és nem hagyta, hogy a holland címvédő meglépjen tőle. Ezzel a monacói arra ösztönözte Verstappent, hogy a megszokottnál gyorsabban igyekezzen vezetni, ezzel elősegítve a Red Bull gumikopását.

Ennek köszönhetően Verstappennek hamarabb ki kellett állnia, a Ferrari pedig el tudta húzni a nyitó etapot, ez pedig később nagy előnyt jelentett nekik, írja a PlanetF1.com.

A Ferrari stratégiai vezetője most elmondta, mindvégig ez volt a céljuk.

„Tudtuk, hogy a vasárnapi futamon a gumikezelés lesz az egyik legnehezebb feladat”

„Éreztük, hogy a lágy keverék túl lágy lesz, így a közepes és a kemény keverék fog dominálni a versenyen. Úgy számoltunk, hogy két vagy három kiállásos lesz a futam.”

„A fő célunk az volt, hogy destabilizáljuk Verstappent. Nyomást gyakoroltunk rá, így nagyon korán ki kellett állnia, ezzel már nem volt optimális neki a kétkiállásos stratégia.”

„Charles remekül pusholta, meg is előzte, de Carlos már a nyakán is volt, így nagyon hamar, már a 13. körben ki kellett állnia. Ez egyértelműen korai volt egy kétkiállásos taktikához, első célunkat tehát elértük.”

Leclerc a futamon háromszor is megelőzte Verstappent, mivel az újabb gumikon rendre jobb sebességgel rendelkezett. Csapattársa, Carlos Sainz sajnos nem volt ilyen szerencsés, neki egy motorhiba miatt fel kellett adnia a futamot.

A monacói futama sem volt azonban sétagalopp, neki az utolsó körökben a gázpedálja ragadt be, ami megnehezítette a dolgát a fékezéseknél és a kigyorsításoknál.

„Az utolsó 12 körben Charles gázpedálproblémákkal küzdött, de sikerült remekül kezelnie az autót. Szuper győzelmet arattunk, büszkék vagyunk rá.”

Az összetettben továbbra is Verstappen vezet, ezzel a győzelmével azonban Leclerc fellépett a második helyre, lemaradása 38 pont a hollandhoz képest.

Fotó: Joe Portlock - Formula 1/Formula 1 - Getty Images
 

Videók