Alonso nyert Szingapúrban
Negyedik helyen végzett Jenson Button a McLaren Mercedes-szel, ötödik lett Nico Rosberg a Mercedes GP-vel. Hatodik helyről rajtolt és ugyanott végzett a Williams-szel Rubens Barrichello, Robert Kubica furcsa taktikája pedig a hetedik helyre volt elég. Nyolcadik helyen Adrian Sutil végzett a Force Indiával, kilencedik lett Nico Hülkenberg a másik Williams-szel, míg az utolsó pontszerző a 24. helyről rajtoló
Felipe Massa lett.
Egész sima rajtot vett a mezőny, Alonso fordult be először, de az első öt-hat helyen nem történt változás a rajtot követően. Massa az első kör végén a boxba hajtott és a lágy gumikat keményre cserélte, ő ezzel
letudta a kötelező kerékcserét. A kör végén Nick Heidfeld is a boxba hajtott bal első defekt miatt, de az első vezetőszárnyát is lecserélték.
A második körben Liuzzi odacsapta a jobb hátsó kerekét a falhoz, és olyan helyen állt meg a pályán, ahol közvetlenül nem tudták kiemelni, így beküldték a biztonsági autót a pályára első vezetőszárnyát is lecserélték. Az élmezőnyből egyedül Webber jött be kereket cserélni, de a középmezőnyből szinte mindenki. Webber a kerékcserét követően a 11. helyre csúszott vissza.
A hatodik körben kiküldték a pályáról a biztonsági autót Webber rögtön akcióba kezdett, Timo Glock-ot előzte meg egészen könnyedén. Webber vérszemet kapott, a következő körben Kamui Kobayashi-t is megelőzte, így már a kilencedik helyen autózott.
A verseny kilencedik körében jártunk, amikor kicsit lecsendesedett a verseny, Alonso magabiztosan vezetett Vettel előtt, Webber továbbra is a kilencedik helyen állt, Massa pedig sokat jött előre a biztonsági autós fázis miatt, ekkor a 14. helyen állt. Glock a Virginnel egészen szépen tartotta a jóval gyorsabb autókat: Sutil, Hülkenberg és Massa is beragadt mögé. Mark Webber pedig eközben megérkezett Michael Schumacher mögé, a 11. körben megelőzte őt is, így már a nyolcadik helyen autózott, és még egy kiálláson belül volt az első Fernando Alonsohoz képest.
Glock kemény keverékű gumikkal továbbra is nagy fejtörést okozott Sutiléáknak, Webber és Alonso között pedig 22 másodpercre nőtt a különbség, ráadásul az élmezőny a lágyabb gumikon még jobb köröket ment, mint Webber.
A verseny 15. körében Adrian Sutil megelőzte Timo Glockot, majd egy körrel később Nico Hülkenberg és Felipe Massa is elment mellette, majd végül a két Toro Rosso megelőzte a Virgint. Webber és Alonso között már 30 másodpercre nőtt a különbség, az 18. körben az egyedüli kieső Vitantonio Liuzzi volt. A szuper lágy gumik Alonson és Vettelen még jól működtek, azonban a McLarenek vesztettek az élen álló Alonsohoz valamint a nyolcadik helyen álló Webberhez képest. Az állás az élen továbbra sem változott, a pilóták közti különbségért kattints ide. Button és Hamilton idejei elkezdtek javulni, Webber 1 másodpercen belül volt Barrichellohoz képest, azonban nem tudott előzési pozíciót kiharcolni.
Webber továbbra is Barrichello mögött autózott, azonban neki Hamilton idejét kellett figyelnie. A két McLaren a verseny 24.-25. körében már jóval lassabb volt, mint Webber, a különbség az ausztrál
és Hamilton között már 22 másodperc alatt volt, ami nem elég egy boxkiálláshoz, így Webber a kerékcserék után a harmadik helyre jöhet fel. Webber folyamatosan jobb időket autózott, mint Hamilton, már csak 19 másodperc volt a különbség a 27. körre fordulva.
A verseny 29. körében Hamiltont kihozták, kemény keveréket kapott lágy helyett, 4,4 másodpercet állt a boxban és közel 30 másodpercig tartott a teljes boxkiállás. A következő körben egyszerre jött Alonso és Vettel, majd Button is. Rosberg a következő, 31. körben állt ki, Button mögé jött vissza. Webber így feljött a harmadik helyre, Hamilton elé, az élmezőnyben más változás nem történt.
Kamui Kobayashi a verseny 32. körében odacsapta a Sauber hátulját a falhoz, akibe beleszállt Bruno Senna, a biztonsági autót beküldték a pályára. Az állás a következő volt a kerékcserék után: Alonso vezetett Vettel és Webber előtt, majd a negyedik helyen jött Hamilton, utána Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Sutil majd Hülkenberg következett.
A biztonsági autó a verseny 35. körének végén jött ki a pályáról. Alonso az utolsó kanyarok egyikében hibázott kicsit, azonban Vettel ezt az új rajtnál nem tudta kihasználni. A Safety Car-os periódus alatt beragadt a nagyok közé a két Virgin, Lucas di Grassi nem jó tempóban engedte el Mark Webbert, Hamilton közel került Webberhez, aki végül bement az ausztrál mellé, a rá következő bal kanyarban pedig Webber és Hamilton összekoccantak, Hamiltonnak eltört a bal hátsó kerékfelfüggesztése. Az esetet elkezdték vizsgálni a versenyfelügyelők.
Michael Schumacher pedig egy körrel később belement Nick Heidfeld Sauberjébe, Heidfeld kiesett a versenyből, ezt az esetet is elkezdték vizsgálni a bírák. Az állás a verseny 39. körében a következő volt: Alonso, Vettel, Webber, Button majd Rosberg. Alonsonak csak egy másodperc előnye volt Vettel-lel szemben, a német a csapatrádión a fékekről kérdezte a boxot, hogy milyen állapotban vannak.
Robert Kubica a verseny 46. körében a hetedik helyről újra kiment a boxba, a 13. helyre jött vissza. A versenyfelügyelők tíz körrel a Hamilton-Webber eset után ítéletet hirdettek, nem osztottak ki senkinek sem büntetést, versenybalesetnek minősítették az esetet. Kubica a 11. helyért Sébastien Buemit támadta 10 körrel a verseny vége előtt, amikor már csak 18 perc volt hátra a két órás időkorlátból.
A sportfelügyelők az 52. körben a Heidfeld-Schumacher ügyben is ítéletet hoztak, ott sem osztottak ki büntetést, közben pedig Kubica megelőzte Sébastian Buemit, így a 11. helyre jött fel. Timo Glock beállt a boxba a Virginnel, ő is kiállt a versenyből.
Kubica megelőzte a friss kemény gumikkal saját csapattársát is, majd egy körrel később Felipe Massa mellett is elment, majd jött a 8. helyen álló Nico Hülkenberg. Hat körrel a vége előtt őt is és Sutilt is megelőzte, így visszakerült a hetedik helyre, oda ahonnan kijött kereket cserélni. Kubica kamikaze mutatványa bejött, bár sokra nem ment vele. Friss gumikkal előzött 6 helyet, azonban maradt abban a pozícióban, ahonnan kiintették.
Kovalainen autójának hátulja lángra kapott két körrel a vége előtt, a finn teljesen nyugodtan autózott egészen a célegyenesig, ahol kiszállt és ő maga kezdte el oltani az autóját. Vettel pedig megérkezett Alonso mögé az utolsó körre, azonban nem tudott előzési helyet kiharcolni, így Monza után ismét Alonso nyert.
Alonso pályafutása 25., idei 4. győzelmét szerezte, és a második helyre jött fel a világbajnoki pontversenyben, míg Hamilton már a második futamán nullázott.
Szingapúri Nagydíj (61 kör/309,316 km):
—————————————
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:57:53.579 ó (átlag: 157,422 km/ó)
2. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 0.293 mp h.
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 29.141 mp h.
4. Jenson Button (brit, McLaren) 30.384 mp h.
5. Nico Rosberg (német, Mercedes) 49.300
6. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 56.100 mp h.
7. Robert Kubica (lengyel, Renault) 1:26.500 p h.
8. Adrian Sutil (német, Force India) 1:50.000 p h.
9. Nico Hülkenberg (német, Williams) 1:50.500 p h.
10. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:51.000
11. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 1 kör h.
12. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1 kör h.
13. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1 kör h.
14. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 1 kör h.
15. Lucas di Grassi (brazil, Virgin) 2 kör h.
16. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) 3 kör h.
A pontversenyek állása a 15. futam után (még 4 van hátra):
pilóták:
1. Mark Webber 202 pont
2. Fernando Alonso 191
3. Lewis Hamilton 182
4. Sebastian Vettel 181
5. Jenson Button 177
6. Felipe Massa 125
7. Nico Rosberg 122
8. Robert Kubica 114
9. Adrian Sutil 49
10. Michael Schumacher 46
11. Rubens Barrichello 39
12. Kobajashi Kamui (japán, Sauber) 21
13. Vitalij Petrov 19
14. Nico Hülkenberg 18
15. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 13
16. Sébastien Buemi 7
17. Pedro de la Rosa (spanyol, Sauber) 6
18. Jaime Alguersuari 3
csapatok:
1. Red Bull 383 pont
2. McLaren 359
3. Ferrari 316
4. Mercedes 168
5. Renault 133
6. Force India 62
7. Williams 57
8. Sauber 27
9. Toro Rosso 10
Következik: Japán Nagydíj, október 10., Szuzuka
forma1.hu