""

Nagy célokkal, mégis óvatosan vág neki a McLaren és Fernando Alonso második közös korszakuknak. A spanyol versenyző az év végén az öt éven át bajnoki címet nyerni képtelen Ferrarit hagyta el a wokingiak kedvéért, abban a reményben, hogy velük megszerezheti végre hőn áhított harmadik világbajnoki címét.

Noha egyesek kockázatosnak tartják csapatváltását, s az esetleges sikertelenség ismét idő előtt véget vethet kapcsolatuknak, a spanyol leszögezte, pontosan tisztában van azzal, hogy a McLaren és a Honda kapcsolatának időre van szüksége ahhoz, hogy gyümölcsözzön. fogalmazott a kétszeres bajnok. "Azért érkeztem, hogy nyerjek, de nem azért, hogy már első nekifutásra nyerjek. Hosszú távú kapcsolatra köteleztem el magam. Ha szükségünk lesz egy bizonyos ideig tartó tanulási folyamatra, akkor készen állok rá, és arra is, hogy együtt dolgozzunk” – idézte Alonsót a BBC.

Mindezt alátámasztandó Ron Dennis, a McLaren Csoport első embere múlt heti bejelentésük során elárulta, Alonso hároméves szerződést írt alá, mely nem tartalmaz semmiféle kilépési záradékot (a pletykákkal ellentétben). "Vannak biztató jelek az előrelépésre – például az új nevek, az új szakemberek, akik a csapathoz csatlakoztak és változtattak a filozófián. Amikor egy csapat képtelen mindent kihozni magából, mély elemzéseket kell végezned és meg kell találnod az okokat. A McLarennél pontosan ez történik, mindenki nyerni van itt” – mondta Alonso.

Majd hozzátette, a visszatérő Honda elkötelezettsége is meggyőző volt számára: „Az a profizmus és elhivatottság, amit láttam, rendkívüli volt. Hiszem, hogy itt a kirakós minden kockája a helyére kerül, és ez egy virágzó partnerség lesz. A McLaren és a Honda már ismeri egymást, mindkét fél tudja, mit kell tennie, hogy sikeressé váljon.”

A spanyol ezzel az 1980-as, 1990-es évek sikereire utalt, amely négy egyéni és négy csapatbajnoki címet hozott a McLaren-Hondának. Az istállót akkor csapatfőnökként az a Ron Dennis irányította, aki jelenleg az egész cégcsoport ügyvezető igazgatója. A brit szakember elárulta, hasonló célt tűztek maguk elé, mint amiket az első Honda-korszakban elértek. "Pontosan az a célunk, amit akkoriban elértünk, vagy amit most a Mercedes elért: dominálni akarunk. Emlékszem, a mostani szezon elején azt mondtam, azért vagyunk itt, hogy futamokat nyerjünk, és ez volt a célunk 2014-re. És mivel ez nem sikerült, lehet vitatkozni azzal, most mégis miért emlegetjük a dominancia kifejezést. De az ilyesmit nem lehet elérni rövid idő alatt, ez eltart egy darabig. Futamokat nyerni nem könnyű, de dominálni sokkal nagyobb kihívás” – magyarázta Dennis.

Hiába a régi ellentétek, a csapatfőnök és versenyzője ilyen téren már úgy látszik, megtalálta az összhangot.