Alonso nem aggódik, jön az utolsó főpróba
A hivatalos kiírás szerint március elsejétől 4-éig tart az idei harmadik kollektív teszt, melynek ezúttal is Barcelona ad otthont. A Ferrari és a Red Bull istálló azonban azt tervezte, hogy egy nappal csúsztatja tréningjét, végül azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség pontosította a kollektív teszteken érintő szabálypasszusokat, és így a két különcködő csapatnak mégis a többiekkel egyszerre kell meghajtania új versenygépeit. A csütörtökön kezdődő utolsó idei teszten nem lesz ott minden alakulat, mivel a Marussia új autója nem ment át a törésteszten, így kénytelenek kihagyni a próbát. Mellettük a HRT és a Lotus részvétele bizonytalan, egyikük sem adott ki ugyanis hivatalos közleményt tesztprogramjukról. Räikkönenék ennek ellenére vélhetően a többiekkel együtt gyakorolnak majd a Circuit de Catalunyán, ám a spanyol istálló, annak ellenére, hogy sikeresen teljesítette töréstesztjét, elképzelhető, hogy 2010 és tavaly után, egyetlen tesztkilométer nélkül csap majd bele az idei versenyszezonba is.
A Red Bull és a Ferrari egyébként nem kommentálta csúsztatási tervük tiltását, csupán jelezték, hogy tudomásul veszik és a többiekkel együtt tesztelnek. A maranelloi és Milton Keynes-i istállónál is autóba ül mindkét pilóta, Alonso és Massa illetve Webber valamint Vettel naponta váltják majd egymást. Közülük a spanyol kétszeres vb-győztes kifejtette, igaz, hogy már két teszten is túl van a mezőny, de egyáltalán nem érdemes kombinálni.
Alonso azt is leszögezte, egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy idénre radikális újításokkal tervezett autót épített a Ferrari, de bevallotta, az F2012-es bonyolultsága kissé megnehezítette csapata dolgát. A spanyol gyorsan hozzátette, hogy a mérnökök és ők, pilóták is már egyre jobban ismerik a versenygépet, amit reméli az ausztrál szezonnyitóig sikerül teljesen kiismerniük. Alonso az esélyei kapcsán továbbra sem mondott konkrét elvárást, annyit azonban elárult, hogy győzelemre képes lesz autójuk, mert, mint fogalmazott, a Ferrari az egyetlen, amely képes győztes versenygépet tervezni. Ennek azért némileg ellent mond a tavalyi szereplés, bár ahhoz kétség sem fér, hogy egyszer azért tudott 2011-ben is nyerni a Scuderia, Alonsonak köszönhetően Silverstone-ban. Persze az is hozzátartozik, hogy arra az egy futamra tiltotta be a FIA a befújt diffúzorok használatát, ami a Ferrarinak kedvezett. Mindezzel együtt a maranelloi istálló sokat hangoztatja, hogy ez az év a megújulás idénye lesz számukra.