Alonso megelégelte a Ferrari töketlenségét
A Ferrari egyik tervezője, Nikolas Tomabazis ezt el is ismerte: – Rájöttünk, hogy különböző okok miatt, nem voltunk kreatívak és nem kellő motiváltsággal fejlesztettük a Ferrari autóit. Ez a hozzáállás most megváltozott. Újra fel kell fedeznünk magunkban azt az innovációs szellemet, amelyet az elmúlt két évben elvesztettünk.
Alonso szerint a csapat mérnökei Törökországban már mertek az ismeretlen felé nyúlni és ennek meg is lett az eredménye. – A győzelemért többet kell kockáztatnunk.
Alonso most 53 ponttal van lemaradva az egyéni versenyt vezető Sebastian Vettel mögött. – Nem fogjuk feladni a harcot, de tisztában vagyunk azzal, milyen nehéz lesz megverni a Red Bullt.
A Ferrari csapat technikai igazgatója, Aldo Costa is bizakodó: – Időbe kerül, de én már elhiszem, hogy az F150 lesz a világbajnok autó. Már Barcelonában előre fogunk lépni.
Az ESPN közben megkérdezte a Ferrariról Adrian Newey-t is, a Red Bull csapatfőnökét, aki egyszerűen csak átlagosnak nevezte az F150-et.
A mezőny leggyengébb autójában is ült Forma-3000-es teljesítménye nyomán felfigyelt rá a Benetton csapatfőnöke, Flavio Briatore és menedzseri szerződést kötött vele 2000 decemberében. Briatore rögtön be is juttatta Alonsót a Formula–1-be, így a spanyol versenyző a 2001-es szezont – mindössze 19 évesen – már mint a Minardi csapat versenyzője kezdhette meg. A Minardi a mezőny leggyengébb autója volt, és Alonso nem tudott vele pontot szerezni, de az edzéseken rendre csapattársa előtt végzett, többször erősebb autókat megelőzve. Debütáló évének legnagyobb eredménye, hogy Formula–1-es tapasztalatokra tehetett szert egy viszonylag nyomás nélküli környezetben. |