Alonso elégedett és optimista
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso amellett, hogy pályafutása 25.futamgyőzelmét könyvelhette el, a vb pontversenyében 11 pontra megközelítette az éllovas Mark Webbert. Nem meglepő tehát, hogy a futam után optimistán értékelt a Ferrari pilótája a sajtótájékoztatón a végső esélyeivel kapcsolatban.
Bár elmondása szerint csak az utolsó körökben volt csak lehetősége a spanyol versenyző megelőzésére, a Red Bullos Sebastian Vettel sem volt kimondottan csalódott a második helyével, annál is inkább, mert így még neki sem szállt el a végső sansza a Vb címmel kapcsolatban.
Csapattársa, Mark Webber aki a szezon talán legnehezebb versenyének titulálta a szingapúri futamot, kitért a Hamiltonnal történt ütközésére is, melyben mindkettejüket vétlennek tartja.
A sorozatban másodszor nullázó Lewis Hamilton is megemlítette a Webberrel történt afférját és kijelentette hogy innentől kezdve nem gondol a Vb címre.
A Ferrari csapatfőnöke Stefano Domenicali természetesen nagyon örült az újabb diadalnak, ám a koncentráltság és a nyugodtság fontosságát hangsúlyozta ami a továbbiakat illeti.
Martin Whitmarsh a Mclaren csapat vezetője ismét kiállt versenyzője, Lewis Hamilton mellett, aki szerint a brit szimplán balszerencsés volt az ütközésnél és nem ítélte el pilótáját a sikertelen előzési kísérlet miatt.
Az alábbiakban a pilóták és a két csapatvezető nyilatkozatait szedtük csokorba.
Fernando Alonso:
„Pokoli nehéz verseny volt, hosszú és gyötrelmes út vezetett a sikerhez, olyan magas volt a páratartalom, hogy alig kaptam. Ez a diadal azt jelenti, hogy továbbra is versenyben vagyunk a világbajnoki címért zajló küzdelemben. Nem változott semmi, nagyon szoros az élmezőny, még mindig öt pilótának van esélye a végső győzelemre. Marknak egy kicsit nagyobb a mozgástere a hibázásra, a többieknek nagyon oda kell figyelniük. Továbbra is a legjobbunkat próbáljuk majd nyújtani, nem tudható, hogy ez elég lesz-e a sikerhez, de a végsőkig fogunk küzdeni. Az utolsó körben több körülményre is oda kellett figyelni, de a lényeg az volt, hogy Vettelt magam mögött tudjam tartani, és ez sikerült. Nagyon nehéz volt ez a verseny, főleg a magas páratartalom miatt, de az autó és a csapat is remek volt, így a következő versenyeken is versenyképesek lehetünk."
Sebastian Vettel:
„Azt gondolom, hogy a jó rajt után mindent kihoztunk a versenyből, amit csak lehetett. Jó volt ismét utcai pályán versenyezni, hiszen ilyenkor mindig nehéz koncentrálni, az autó is többször csúszkált. Ráadásul Alonsót is el kellett engednem, és bár az utolsó körben lett volna lehetőségem, nem sikerült megelőznöm, de összességében elégedett vagyok a második hellyel."
Mark Webber:
„Nem volt könnyű hétvége a számomra, talán ez volt a legnehezebb a szezonban. A korai kiállás után sem pánikoltunk, hogy időt veszítek a lassabb
autók mögött, és szerencsére sikerült viszonylag hamar túljutnom rajtuk. A biztonsági autó kiállása után nehéz volt újra felvenni a verseny ritmusát,
sok időt vesztegettem el a lassabb autók mögött, de örülök a harmadik helynek. Hamilton ellen nem volt könnyű a dolgom, aztán a baleset, amely teljesen
vétlen volt, végül mindent eldöntött. Mindketten a határon autóztunk, nem volt nagy az ütközés, de ahhoz elég lett volna, hogy mindketten kiessünk,
szerencsére én tudtam folytatni."
Lewis Hamilton:
„Még mindig van hátra négy verseny, húsz ponttal vagyok Mark mögött, ami egy kezelhető különbség, de nem fogok már többet kimondottan a vb-címre gondolni,
hanem megpróbálom élvezni a szezon hátralevő részét. Még nem látom tisztán, mi történt az ütközés során, de az én szemszögemből nézve, észrevettem hogy hibázott
egy lekörözendő versenyző mögött, és én pedig megpróbáltam elmenni mellette. Azt hittem, hogy sikerült teljesen elé kerülnöm, de próbáltam neki elég helyet hagyni
a kanyarban, a következő pillanatban azonban összeütköztünk, én pedig kiestem. De ilyen az autósport…"
Stefano Domenicali:
„Döntő pillanathoz érkeztünk a szezonban. Nyugodtnak és koncentráltnak kell maradnunk, és a legjobb csomaggal kell megérkeznünk Japánba, mind a kocsikat,
mind a pilóták felkészültségét, mind a csapatot illetően. Ha valaki hibázik, azért nagy árat fizethet. Tudjuk, hogy abban az időszakban vagyunk, amikor a
csapatoknak már el kell kezdeniük az új autó fejlesztését, különben lemaradnak vele, így érdekes négy futam előtt állunk."
Martin Whitmarsh:
„Szerintem Lewis nagyon balszerencsés volt. Biztos vagyok benne, hogy a média másként fogja tálalni, de az én véleményem szerint nem hibázott az esetnél. Ha megnézzük, mi történt Monzában Lewis és a Ferrari között, akkor a mostani eset a fordítottja volt. Lewis elment Mark mellett, és csak kis helyet hagyott a kanyarban, Marknak nagy szerencséje volt, hogy folytatni tudta a versenyt. Hibáztathatnánk a Red Bull pilótáját, mint ahogy sokan tették azt az elmúlt futamon Lewis esetében, de az igazság az, hogy mindketten autóversenyzők, és az előzések általában veszélyt hordoznak magukban.”
Odler Norbert