Forma 1 / Motorsport

Alonso az új érát okolja egy komoly F1-es probléma miatt

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Fernando Alonso megnevezte az okokat, amelyek szerinte egy égető F1-es probléma mögött állnak, és felvetett egy lehetséges megoldást is.

Az Aston Martin rutinos versenyzője elmagyarázta, hogyan járultak hozzá a Forma–1-ben az utóbbi évek változásai az esős futamokon tapasztalható rossz látási viszonyokhoz. Alonso az egyik fő okként azokat a szélesebb abroncsokat említette, amelyeket 2017 óta használnak, valamint a versenypályák új típusú aszfaltját, amelyet kedvezőtlen időjárásban „tükörszerűnek” nevezett.

A Belga Nagydíj 80 perces késése miatt a vizes pályán való versenyzés biztonsága kiemelt téma volt az azutáni, magyarországi futamot megelőző sajtónapon.

Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

A kétszeres világbajnok kiállt a spa-i versenyirányítás döntései mellett, hangsúlyozva, hogy jobb az óvatosság. Amikor megkérdezték, szerinte az elmúlt években romlott-e a látási viszony, Alonso egyetértett:

„Azt hiszem, igen. Valószínűleg 2017 óta, ezzel a szabályrendszerrel és a széles gumik bevezetésével rosszabb lett a látási helyzet. Ez nagyon nehéz téma. Mindannyian versenyezni akarunk. Ha egyedül vagyunk a pályán, lehet versenyezni, nincs probléma. De ha egy autócsoportról van szó, semmit sem látni” – mondta a rutinos spanyol.

Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

„Sajnos túl sok rossz példa volt, főleg Spában, amikor a rossz látási viszonyok miatt nagy balesetek történtek. Mindannyian bátrak akarunk lenni, mindannyian versenyezni akarunk, és a nézők is ezt szeretnék. De amikor baleset történik, eszünkbe jut, hogy nincs semmi gond azzal, ha várunk még fél órát. Sajnos ez a helyzet” – hívta fel rá a figyelmet Alonso.

A 44 éves versenyző kiemelte, hogy a pályákon egyre elterjedtebb új aszfalttípus tovább súlyosbítja a problémát.

Emlékeztetett rá, hogy a Forma–1 korábban monszunszerű esőben is versenyzett például Malajziában, és szerinte a megfelelő aszfalt kiválasztása elsődleges szempont kellene legyen – még ha ez száraz időben gondokat is okozna, amelyeket utólag lehetne kezelni.

„A széles gumik biztosan rontották a látási viszonyokat, és valószínű, hogy az aszfalt is más, mint régen. Versenyeztünk sok vízben Sepangban és más pályákon is, és minden rendben volt. Most viszont ez az új generációs aszfalt, ami nagyon fekete és nagyon tapad szárazon, esőben olyan, mint egy tükör. Ilyenkor a látási viszonyok nem jók, és nem tudom, mit lehetne tenni azzal kapcsolatban, hogy a gumik hogyan reagálnak a durva felületre” – ismerte el.

„Sokszor mondtam, hogy vannak autópályák, ahol nulla a felverődő vízpermet. Ha ezt az aszfaltot minden pályán bevezetnénk szabványként, akkor semmi spray nem lenne. Persze szárazon hatalmas lenne a gumikopás. Nem tudom… De onnan lehetne kiindulni, és tovább dolgozni rajta – én csak egy versenyző vagyok” – mondta a kétszeres világbajnok.