Aktívvá válik a Forma-1 piaca: 6 pilóta szerződése is lejáróban
A Forma-1-ben 20 versenyző és ugyanennyi beugró alkotja a világbajnokságban versenyző 10 csapatot. Idén nyáron hat pilóta kerülhet a piacra, és közülük valószínűleg sokan továbbállnak.
Fernando Alonso és Carlos Sainz nem lesz köztük, mivel 2024 végéig van szerződésük. A nyári versenyek során kezdenek körvonalazódni a következő idényre vonatkozó mozgások, augusztus 1-jén lesz a hivatalos időpont, amikor elkezdik bejelenteni az aláírásokat, bár sok közülük már előtte ki fog szivárogni. A piac fő vonzereje a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és George Russell, akik mindketten szerződéskötési tárgyalások előtt állnak az "Ezüstnyilakkal".
HAMILTON BONYOLULT ÜGYE
A német márka 63 millió forintot költ a pilóták fizetésére az idei szezonban, ezzel messze a legnagyobb költekezőnek számít. Lewis Hamilton nagyban felelős ezért, aki évi 55 milliót tesz zsebre, míg Russell 8 milliót kap. Minden jel arra mutat, hogy a britnek a javuló eredményei és 38 éves kora miatt egy alacsony ajánlatot fognak tenni.
Hamiltonnak azonban komoly érvei vannak arra, hogy nagy fizetésért harcoljon, hiszen az idei szezonban a Mercedes két legjobb eredményét is ő érte el eddig – két második helyezést az Ausztrál és a Spanyol Nagydíjon -, valamint a világbajnokságban is megelőzte Russellt. A hétszeres világbajnok azonban nem zárkózott el a visszavonulástól, ha autója teljesítménye nem ér fel a Red Bullokéval.
Fotó: Tóth Zsombor/ Sport365
RUSSELL ÉS ALBON EMELÉST AKAR
Russell eközben abban reménykedik, hogy a Mercedesnél a két év alatt elért eredményeinek köszönhetően egy jelentős fizetésemelést kaphat. Az angol emelést és hosszú távú szerződést érdemelne. Célja, hogy elérje azt a 20 milliót, amit honfitársa, Lando Norris keres a McLarennél, bár majd kiderül, hogy Toto Wolff megengedheti-e magának, hogy kifizesse versenyzői követeléseit. Mick Schumacher minden adandó alkalommal lelkesen jelentkezik egy lehetőségért.
Jól néz ki a jövő Alex Albon számára, aki a szerény Williamsszel pontokat és csodákat hajt végre. A thaiföldi pilóta már most több pontot szerzett, mint az előző szezonban, és úgy tűnik, hogy lesznek ajánlatai a középcsapatoktól, amelyek elégedetlenek pilótáik teljesítményével. Albon, aki két szezont töltött a Red Bullnál, jól ismeri a Forma-1 hullámvölgyeit, és az egyik lehetőség, amit felajánlottak neki, a feltörekvő Haas csapathoz való átigazolás. Bár Kevin Magnussennek voltak fényes pillanatai néhány edzésen, a dán a versenyeken eddig siralmasan teljesített, mindössze két pontot szerzett.
Ha az amerikaiak nem hosszabbítanak vele, Albon lehet az, aki a helyére léphet.
Fotó: Tóth Zsombor / Sport365
MAGNUSSEN ÉS TSUNODA VESZÉLYBEN VAN
Nem csak Magnussen van tűz alatt, Yuki Tsunoda jövője is bonyolult a Forma-1-ben. A japán Alpha-Tauri pilóta harmadik évében sem tud olyan kiemelkedő teljesítményt nyújtani. 2021-ben a negyedik, 2022-ben a hetedik volt a legjobb eredménye, ez az idei szezonban eddig csak a tizedik.
Az idei szezonban azonban messze a legrosszabbul szereplő pilóta az amerikai Logan Sargeant, aki az elődjét, Nicholas Latifit múlja felül. Mondhatni, ő egy befizetett versenyző, akit támogat a Liberty Media szervezet, amely mindig amerikai versenyzőt akart a rajtrácson.
A 2023-as piac kicsit közömbösnek tűnhet, ha figyelembe vesszük, mi vár ránk 2024-ben. Jövő nyáron lejár Checo Pérez (Red Bull), Carlos Sainz és Charles Leclerc (Ferrari), Esteban Ocon és Pierre Gasly (Alpine), Fernando Alonso (Aston Martin), Oscar Piastri (McLaren), Nyck de Vries (Alpha Tauri) és Nico Hülkenberg (Haas) szerződése is. Egyedül Max Verstappen, Lando Norris és Valtteri Bottas van megkímélve attól, hogy tárgyalnia kelljen a jövőjéről.
Borítókép: Tóth Zsombor / Sport365