Air Race: Besenyei győzelmi reményekkel készül Malajziába
"Jó hír, hogy láttuk, ha a motor jól működik, akkor a repülőgép nyerésre esélyes" – jelentette ki Besenyei, aki a malajziai pályáról azt mondta, nem tűnik olyan trükkösnek, mint a horvátországi, de hogy milyen valójában, az csak az első edzés után derül ki. Hozzátette, a nagy meleg és a magas páratartalom a motorokat és a pilótákat is próbára teszi majd.
A magyar pilóta az első idei futamon motorhiba miatt nem szerzett pontot, legutóbb, a horvátországi Rovinjban pedig hozzáért az egyik kapuhoz, így az első körben búcsúra kényszerült, összesítésben kilencedik lett.
"A csapattal továbbra is motiváltak vagyunk, van még esély a bajnoki címre" – idézte Besenyeit a menedzsment csütörtöki közleménye.
Az először 2005-ben megrendezett és hároméves szünet után az idén újraindított világbajnokságnak – amelyet a világ leggyorsabb versenyének is neveznek – az idei a hetedik idénye.
Változás a korábbiakhoz képest, hogy a mezőny tagjainak egységes motorral, propellerrel és kipufogórendszerrel felszerelt gépekkel kell versenyezniük, a pilótákra ható centrifugális erő nem lehet nagyobb 10 G-nél, a pályát jelölő felfújható kapuk pedig 20 helyett immár 25 méter magasak.
A látványos, ezért népes közönséget vonzó futamok alkotta sorozat – Besenyei Péter közreműködésének is köszönhetően – valójában már 2003-ban elindult, de világméretűvé 2005-re fejlődött.
A pilótáknak az egyes versenyeken a felfújható oszlopokkal kijelölt kapuk között átrepülve kell a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteniük a pályát. Budapesten 2003 és 2009 között, a Duna felett rendeztek futamokat. Besenyei Péter 2003-ban megnyerte a sorozatot, 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban második, 2007-ben harmadik volt.
Az idei szezonban három kontinens hét országának nyolc városában rendeznek futamot. A mezőnynek 12 pilóta a tagja. Putrajaya után a lengyelországi Gdyniába, az angliai Ascotba, az egyesült államokbeli Dallasba és Las Vegasba, valamint – a pontos helyszínnel még adós – Kínába látogatnak el a műrepülők.