Forma 1 / Motorsport

A verseny ami után tönkrement Pérez Red Bull-os karrierje

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Végül Sergio Pérez távozása a Red Bulltól nem jelentett meglepetést az elkeserítő 2024-es szezonja után, amelyben az utolsó 18 futamon mindössze 48 pontot szerzett.

A mexikói versenyző keményen dolgozott, hogy kikecmeregjen valahogy a 2023-as mélypontból, és utolsó szezonját négy dobogós helyezéssel kezdte az első öt versenyen – háromszor is Verstappen mögött végezve, egy-egy Red Bull kettős győzelmet biztosítva.

Ez pontosan az volt, amit elvártak tőle, de valamiért nem tudta fenntartani a formáját, és a gyenge teljesítménysorozat után végül felmentették a nyomás alól. Helyét Liam Lawson veszi át a 2025-ös szezonra.

Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

Azonban Pérez megdöbbentő visszaesésének gyökerei nem 2024-re vezethetők vissza, hanem a 2023-as Miami Nagydíjig.

Pérez pole pozícióból indult a második miami futamon, míg Verstappen csak a kilencedik helyről rajtolhatott egy Q3-ban elkövetett hiba, illetve Charles Leclerc késői balesete miatt, amely idő előtt véget vetett az időmérőnek.

Pérez számára ez aranyesély volt, hogy megszerezze harmadik futamgyőzelmét a szezonban, hiszen tisztán vezetheti a versenyt az RB19-esben, míg Verstappen át kell verekedni magát a mezőnyön. A rajt terv szerint alakult, Pérez megtartotta vezetést.

Verstappen eltérő stratégián volt. Hosszabb első etapot teljesített, így készült a verseny végi csatára a friss lágy gumikon Pérez használt kemény abroncsaival szemben.

Sajnos Pérez nem tudott igazán elszakadni a mezőnytől, és amikor Verstappen a 45. körben a boxba hajtott az élről, átmenetileg visszaadta a vezetést Péreznek.

De Verstappen már lőtávolon belül volt, és a 48. kör elején az első kanyarban simán elment csapattársa mellett. Ezzel harmadik futamgyőzelmét aratta, miután a két versenyző Bahreinben, Szaúd-Arábiában, Ausztráliában és Azerbajdzsánban felváltva arattak sikert.

Bár Pérez végül második lett, ez katasztrofális eredmény volt számára – ezt a versenyt könnyedén meg kellett volna nyernie.

Formája ezt követően teljesen összeomlott. Ezen az sem segített, hogy a Red Bull egy Spanyolországban bevetett fejlesztéséről később elismerte, hogy rossz irányba vitte az autót –

Az egyetlen mentőöv a konstruktőri bajnokság számára a lenyűgöző RB19-es versenyautó volt, amely eltakarta a Verstappenhez képest tátongó teljesítménybeli szakadékot.

Verstappen egymaga 166 pontos előnnyel nyerte volna meg a Mercedes előtt a konstruktőri bajnokságot.