A véletlen szerencsén múlhat a HunGarian Baja végeredménye
Először jár Magyarországon az idei Dakaron győztes Minivel versenyző Khalifa Al-Mutaiwei, aki mindenképpen győzni szeretne a magyar viadalon, hogy a Világkupa összetett pontversenyében átvegye a vezetést. Az Egyesült Arab Emírségek 41 éves pilótája, a Fazza Team éllovasa, Khalifa Al-Mutaiwei 2004-ben robbant be a tereprali világába, amikor megnyerte a FIA Cross Country Baja Világkupa-sorozatot, ám akkor még egy BMW X5-st hajtva. Idén újra komoly esélye van a bajnoki cím begyűjtésére, hiszen egyrészt a mezőny egyik legjobb kocsijában, az idei Dakaron győztes Miniben ül, másrészt csak négy pont választja el őt a listavezető Jean-Louis Schlessertől. Ráadásul a formájával sincs különösen gond, hiszen a spanyol versenyen a 2. helyen végzett.
"Egyértelműen a végső diadal lebeg a szemünk előtt. Remek csapatunk, kiváló autónk és profi navigátorunk van, tehát minden adott a sikerhez."– mondta el Al-Mutaiwei. "Természetesen már ráhangoltuk az itteni viszonyokra. Az új pályák pedig izgalmasan hangzanak, és remélem, mindjárt elsőre a legjobbként avathatom fel őket! Ilyen szoros pontállással – nekem 98 pontom van, Schlessernek 102 – nem is lehet másképpen hozzáállni. Itt az ideje annak, hogy átvegyem a vezetést összetettben." – fűzte hozzá.
Nem csak az arab versenyző szeretne azonban nyerni. Itt van a nemrég befejeződött Silk Way Rallye-n győztes orosz Borisz Gadaszin is, és az első helyezésre tör. "Elsősorban a csapattársaim előtt szeretném befejezni a versenyt. Ugyan én is az esélyesek közé tartozom, azt azonban nem tudnám megjósolni, hogy a rengeteg világklasszis közül ki fog diadalmaskodni. Az azonban már most megjósolható, jórészt a szerencsén múlik majd az idei HunGarian Baja végkimenetele. Elárulom, szívesen lennék a verseny történetének első duplázója." – nyilatkozta.
A pontversenyben élen álló Jean-Louis Schlesser ellenben inkább lazára veszi a figurát, úgy érzi, így kevésbé nyomja az esélyesség terhe. "Úgy gondolkodtam, hogy mivel a Buggy sivatagi körülményekre specializálódott, az OSCar pedig inkább megfelelőbb sáros, esős terepre – ilyen időjárással kalkuláltam -, az új szerzeménnyel nevezek. Nos, tévedtem, hiszen itt iszonyú meleg és szárazság fogadott. Lazán fogom venni ezt a versenyt, mindenféle nyomást lepakolok a vállamról." – mesélte a versenyre hangolva.