A Red Bull új F-csatornával készül a hajrára
Német sajtóértesülések szerint a Red Bull csapat jelentős fejlesztésekkel érkezik meg a Koreai Nagydíj helyszínére, mellyel kiküszöbölhetik a hosszú egyenesekben fennálló hátrányukat a Ferrarival valamint a Mclarennel szemben. Az új F-csatorna a hírek szerint a Renault technikai megoldására hajaz és kifejlesztője a csapat főtervezője, Adrian Newey.
Az már eddig is nyilvánvaló volt, hogy az idei év legjobb autói a Red Bullok, ami a technikás pályákon tükröződött leginkább, ám az RB6-os modell gyengepontjának egyértelműen a kellő végsebesség (hiánya) számított, mely révén Vettelék hátrányban voltak az alacsony leszorítóerőt követelő, hosszú egyenesekkel tűzdelt aszfaltcsíkokon, köztük Spaban és Monzában.
A világbajnokság véghajrájában felértékelődhet ezen új elem szerepe, hiszen az újonc koreai pályán több hosszú egyenes is található, mint ahogy azt Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója korábban kifejtette:
„Nem lesz könnyű dolgunk a hajrában, különösen a következő futamon, mert három hosszú egyenes is található a koreai ringen, amik közül az egyik 1.2 kilométer, ahol lemaradásban kerülhetünk a többiekkel szemben, még úgy is, hogy a technikás szakaszokon hozhatunk valamit rajtuk.”
Az új F-csatornát természetesen nem minden előzmény nélkül ,,dobják be a mélyvízbe”, kezdeti típusát használta a két versenyző a Red-Bull kettős győzelmével záruló Japán Nagydíjon is.
Ez a fejlesztés még inkább megnehezítheti a riválisok felzárkózási szándékát, legfőképp úgy, hogy maga Sebastian Vettel is elégedett volt a Szuzukában használt prototípussal:
„Már nem veszítünk annyit az egyenesekben a többiekkel szemben, mint a bajnokság elején, ezért magabiztosan várhatjuk a szezon hátralévő három futamát, mert úgy érezzük, megfelelően felkészültünk a végső összecsapásra.”
A következő futamra október 22-24. között kerül sor Dél-Koreában.
Odler Norbert