A Red Bull nem törődik bele a Mercedes gyors tempójába
Ugyan korábban még csak állásfoglalást várt a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), a Forma-1-es Red Bull istálló a szezonnyitó Osztrák Nagydíj második szabadedzését követően óvást nyújtott be a Mercedesszel szemben, a világbajnoki címvédő csapat versenyautóiban alkalmazott kormánymű miatt.
Az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszer lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét.
Az FIA korábban jelezte, jövőre tilos lesz használni a DAS-t, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.
A Mercedes a februári teszteken már alkalmazta a DAS-t, de versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni. A német istálló sorozatban hetedik konstruktőri világbajnoki címéért száll harcba, brit versenyzője, Lewis Hamilton pedig hetedik egyéni trófeáját nyeri, ha megvédi címét. A Red Bull tavaly harmadik volt a csapatok versenyében, a szakértők többsége szerint azonban idén a Mercedes egyetlen kihívója lesz.
Borítókép: Leonhard Foeger/Pool via Getty Images