A Red Bull miatt csúnyák az autók, de csak idén
Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója korábban már leszögezte, hogy egyedül csak a csapatoknak köszönhető az idei orrkúpok formája. Igaz, hogy az FIA a pilóták nagyobb biztonságáért kidolgozott új előírása miatt alakult ki a kacsacsőr, de csak miután az istállók kérésére módosította azt a szervezet. A szövetség ugyanis először azt szerette volna elérni, hogy az autók orrkúpja és a váza is lejjebb legyen. A csapatok viszont jelezték, hogy így akkor teljesen új autókat kellene építeniük. Végül az FIA engedett a szabályban, ami ezért csak a versenygépek orrkúpjára vonatkozik.
Most viszont egyes hírforrások egyenesen a Red Bull nyakába akarják varrni a ronda kacsacsőrt, pletykák szerint ugyanis az energiaitalos istálló kezdett el a leghamarabb és leghangosabban tiltakozni az új előírások ellen. Persze a híresztelést nem erősítette meg senki, igaz nem is cáfolta meg, de ettől függetlenül nem éppen szép autókat kell nézniük idén a szurkolóknak. A rajongók közül ráadásul, Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója szerint, jó néhányan éppen a csúnya orrkúp miatt nem fogják figyelemmel kísérni a futamokat, megfogyatkoznak az idényben a szurkolók. Ettől talán nem kell tartani, ugyanúgy megszokja majd mindenki, mint a 2009-től érvényes szabályozásokkal bevezetett kisebb hátsó szárnyakkal és nagyobb első légterelőkkel tettük. Miután hozzászoktunk, már nem is voltak annyira csúnyák az akkori és azóta is látható versenygépek.
Mindenesetre ez az új kacsacsőr hirtelen most rendívül rondának tűnik, és sokan inkább nem szeretnének hozzászokni, de talán csak egy idényt kell velük kibírnunk. Sebastian Vettel ugyanis a minap igen határozottan kijelentette, hogy jövőre már nem lesznek ilyen kialakításúak a versenygépek orrai.