A Red Bull Racing csapata és pilótái megismételték tavalyi eredményüket, az istálló és Sebastian Vettel ugyanis újra vb-győztes lett, míg Mark Webber ezúttal is harmadik helyen zárt. Igaz a kétszeres világbajnok idén simán zsebelte be újabb bajnoki címét, míg Webbernek meg kellett küzdenie a vb-dobogó alsó fokáért, amire ráadásul csak a szezonzárón léphetett fel. A 62. Forma 1-es szérián elért sikerrel a Milton Keyes-i alakulat teljes mértékben elégedett lehet, különösen azért, mert az idei szezonra egy még ütőképesebb, kiegyensúlyozottabb teljesítményű és megbízhatóbb versenygépet tervezett és rakott össze az istálló, mint 2010-re. Tavaly ugyanis 498 ponttal lett első a Red Bull, míg idén 650 egységgel, mellyel jócskán überelte tavalyi eredményét az alakulat. Hozzátartozik ehhez, hogy technikai probléma szinte egyáltalán nem hátráltatta a csapatot, igaz az idény kezdetén még úgy tűnt, akad az együttesnek némi problémája a KERS-szel – kinetikus energia visszanyerő rendszer, mely egy körön plusz 88 lóerőt biztosít 6,6 másodpercig a versenyzőnek –, ezt azonban hamar orvosolták a Red Bull mérnökei. Ráadásul a problémával együtt, pontosabban a rendszer nélkül is fölényesen nyert Vettel az ausztrál, nyitó futamon.

""

A csapat idei duplázásához persze nélkülözhetetlen volt a két pilóta remek egyéni teljesítménye. Vettel és Webber idén háromszor, a Török, a Belga és a Brazil Nagydíjon is kettős győzelmet ért el, emellett a pilóták Kínában, Kanadában és a brit futamon a második illetve a harmadik helyen zártak, az Európa Nagydíjon, Szingapúrban, Koreában pedig az első és harmadik pozíciót szerezték meg. Ezenfelül minden versenyen pontot gyűjtött a csapat, sőt Vettel két kivételtől – a német versenyen negyedik lett, Abu Dhabiban kiesett – eltekintve mindig a dobogón állt. Ausztrál csapattársa pedig egyszer sem végzett az ötödik helynél rosszabb pozícióban. Ezzel szemben csupán egy-egy alkalommal volt kénytelen nulla ponttal beérni Webber és Vettel, előbbi az Olasz Nagydíjon ütközött a ferraris Felipe Massával, ami után kiesett, míg utóbbi az Abu Dzabi Nagydíjon, rögtön a rajt után kapott defektet, ami miatt kénytelen volt feladni a küzdelmet. A futamok eredményei mellett ráadásul a Red Bull idén egy kivétellel minden időmérőt megnyert, Vettel – megdöntve Nigel Mansel 1992-es rekordját – idén tizenötször rajtolhatott a pole pozícióból, míg Webber háromszor.

""

Mindezekkel együtt nem is csoda, hogy az alakulat simán besöpörte a konstruktőri világbajnoki címet. A Red Bull ugyanis 650 pontot gyűjtött össze, 153 egységgel többet, a második McLaren-Mercedes együttesénél, 275 egységgel többet, mint a Ferrari, a negyedik helyen álló Mercedes GP csapatánál pedig majdnem pontosan négyszer annyi pontot zsebelt be idén a Milton Keyes-i istálló.

Nehéz lenne kiragadni egy-egy momentumot a csapat idei versenyzéséből, Vettel legtökéletesebb körét talán Monzában futotta idén. Hibátlan volt:

Vettel valóban a legjobb jelenleg, ehhez kétség sem férhet: