A Red Bull feltámadásával újraéledt Verstappen vb-reménye?

Max Verstappen két egymást követő domináns győzelmével, Monzában és Bakuban új életet lehelt a 2025-ös világbajnoki küzdelembe.
Bár még mindig 69 pont a hátránya a listavezető Oscar Piastrival szemben, a szezonból hátralévő hét nagydíj és három sprintfutam elvileg elegendő lehetőséget biztosít a holland címvédő számára, hogy visszakapaszkodjon a bajnoki harcba. A különbség hatalmas, és a modern Forma–1-ben még senki nem fordított ekkora hátrányból. Azonban Verstappen formája és a Red Bull új fejlesztései miatt a mezőny egyre kevésbé zárja ki ennek esélyét.
A fordulat kulcsa a Red Bull új padlólemeze, amely megszüntette az RB21 legfőbb gyengeségeit.
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365
Korábban az autó kiszámíthatatlanul viselkedett a kanyarokban, Verstappen és csapattársa, Yuki Tsunoda is sokat panaszkodott a vezethetőségre.
Monzában azonban már nemcsak a pole pozíciót, hanem a futamot is magabiztosan hozta a holland, Bakuban pedig ismét dominálni tudott. A McLaren ezzel szemben két gyenge hétvégét zárt: Piastri több hibát is elkövetett, köztük baleseteket az időmérőn és a futamon egyaránt, míg Lando Norris csak hetedik helyre volt képes behozni a McLarent. Ezek a pontveszteségek nyitották meg az ajtót Verstappen előtt.
A paddockban egyre több hang ismeri el, hogy Verstappen újra tényező.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint a Red Bull formája nem véletlen, és a holland komoly veszélyt jelenthet versenyzőinek bajnoki álmaira. Toto Wolff, a Mercedes vezetője hozzátette: bár a hátrány nagy, Verstappen képességeivel szemben sosem lehet biztosra menni, hiszen egyetlen kiesés vagy gyengébb hétvége is gyorsan átrajzolhatja az erőviszonyokat. Jonathan Wheatley, a Sauber sportigazgatója, aki korábban hosszú évekig a Red Bullnál dolgozott, Verstappen bakui körét „mesterkurzusnak” nevezte, kiemelve, hogy mennyire magabiztosan tereli az autót a határon.
Verstappen csapattársa, Yuki Tsunoda is optimistán nyilatkozott. A japán szerint az új fejlesztésekkel a Red Bull innentől versenyképesebb lehet. Tsunoda pedig maga is készen áll támogatni a hollandot a bajnoki küzdelemben.
A riválisok részéről is elismerés érkezett. Charles Leclerc szerint Verstappen semmit nem hagy kint a pályán, és a Red Bull jelentős előrelépést tett, bár úgy véli, hogy a McLaren továbbra is hasonló szinten van.
A bajnoki éllovas Oscar Piastri óvatosan fogalmazott: bár nem zárja ki Verstappen visszatérését, inkább a saját teljesítményének javítására összpontosít. Lando Norris szintén méltatta a hollandot, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Monza és Baku hagyományosan nem a McLaren legerősebb pályái.
A számok mindenesetre egyértelműek: a hátralévő versenyhétvégéken – beleszámítva a három sprintversenyt is – átlagosan 28,4 pont szerezhető. Ha Piastri minden futamon csak harmadik lenne, a szezon végére 447 ponttal zárna. Ebben az esetben Verstappennek az összes hátralévő futamot meg kellene nyernie, hogy 453 ponttal megelőzze őt.
Ez matematikailag lehetséges, de gyakorlatilag hibátlan sorozatot igényelne tőle, miközben a McLarennek folyamatosan botlania kellene – ami eddig nem volt jellemző.
Összességében Verstappen lendületben van, a Red Bull pedig úgy tűnik, hogy visszanyerte versenyképességét. Bár a hátrány ledolgozása továbbra is rendkívül nehéz feladat, a mezőny már nem zárja ki a lehetőséget, hogy a holland akár megszerezze zsinórban ötödik világbajnoki címét is.
A szezon hátralévő része mindenesetre egyre izgalmasabbnak ígérkezik, amit nem sokan vártak, látva a McLaren korábbi fölényét.