A Pirelli a Monacói Nagydíjtól kezdve egy új, a korábbinál fejlettebb esőgumit küldött a csapatoknak, azonban Belgiumban jól látszott, hogy hiába az esős körülmények, az istállók továbbra is az intermediate gumikat preferálják.
Összességében elmondható, hogy a kék jelölésű, teljes esőgumi kizárólag a nagyon vizes felületeken működik rendeltetésszerűen, viszont ahogy a Belga sprintfutamon is láthattuk, az F1 jelenlegi jogalkotói igyekeznek kerülni a versenyek megrendezését ilyen körülmények közt.
Ennek tükrében a teljes esőgumi jóformán hiábavaló, ezt pedig a Pirelli is felismerte, ezért alternatív megoldásokat tesztelnek.
A gumigyártó cég szeretne bevezetni egy úgynevezett szuper-intermediate gumit, ami ötvözi az átmeneti és a teljes esőgumi előnyeit. Jóval több vizet lenne képes kiszorítani, mint a sima intermediate, viszont az üzemi hőfoka magasabb lenne, így nem kell olyan gyorsan váltani róla a csapatoknak.
„Ennek az abroncsnak több vizet kell majd elviselnie, illetve nagyobb üzemi ablakkal rendelkeznie. A slickektől kezdve egészen a full esős gumik tartományáig működik, addig a pontig, amíg a sok víz miatt a versen egyébként is veszélyessé válna.”
„További előny, hogy a kettő helyett elég csak egyféle esőgumit magunkkal vinni, így tovább növelve a fenntarthatóságot.” – mondta Mario Isola, a Pirelli vezetője.
A szakember azt is elárulta, hogy 2024 előtt biztosan nem látjuk majd ezeket a gumikat élesben, ugyanis először a csapatoknak kell beleegyezniük, majd az ő közreműködésükkel tesztelni is kell az abroncsokat.
Fotó: Tóth Zsombor / Sport365