Pénteken a szabadedzések után a Pirelli technikai igazgatója, Mario Isola is hivatalos volt a versenyzők szokásos megbeszélésére, melyen alaposan megvitatták a két héttel ezelőtti esős Brazil Nagydíjon problémát okozó esőgumik kérdését – írja az M4 Sport. A mezőny tagjai egyöntetűen állították, valójában nem a pályára került víz mennyisége, sokkal inkább a túlságosan gyenge gumik okozták a sok balesetet és megszakítást Interlagosban, s ezért jobb abroncsok kifejlesztését kérték a Pirellitől.
Isola az egyeztetés után elárulta, változtatásokat terveznek. „Érdekes beszélgetést folytattunk különböző szempontokról. Sok hasznos visszajelzést kaptam, melyek alapján már értem, milyen irányt kell vennünk a gumikkal” – nyilatkozta a Motorsportnak.
Elmondása szerint mindenekelőtt azt kell tisztázni, az egyes gumitípusok pontosan milyen körülményeknek feleljenek meg, hiszen az extrém esőgumit hiába teszik hatékonnyá a nagy mennyiségű víz esetén, ha a kevesebb eső idején rosszul működik. „Nem készíthetünk extrém esőgumikat, amely az extrém körülmények között működik, és egyben a majdnem száraz pályán is, ezért döntést kell hoznunk. Olyan gumi kell, amely inkább az esősebb körülményekhez jó? Vagy inkább a köztes gumikat kéne megváltoztatni? Mi legyen a cél? Ha sikerül meghatározni a célt, akkor lehetőség nyílik az ilyen jellegű abroncs kifejlesztésére. De ehhez előbb a célt kell meghatározni.”
„Készíthetünk olyan gumit, amely a vizesebb pályára alkalmas, de akkor mérlegelnünk kell a következményeket. Korábban kellene a köztes gumikra váltaniuk? Minden szempontot figyelembe kell vennünk, ez a legfontosabb része a párbeszédnek. Ha egyetértés van, akkor rendben, mind egy irányba haladunk tovább.”
A szakember rámutatott, az egyes pályák között is komoly eltérés mutatkozhat esőben, ezért azt sem tartja kizártnak, hogy többféle esőgumit fejlesszenek ki. „Az elemzéseink során az egyik szempont az volt, hogy ugyanazzal az esőgumival és köztes gumival megyünk Silverstone-ban, Szuzukában, vagy egy nagy terhelést jelentő pályán, durvább felületű aszfalton, valamint Monacóban, Brazíliában és más, simább pályákon, hűvösebb időben. Az is lehet, hogy emiatt két különböző esőgumit kell kifejlesztenünk, és nem minden helyszínre ugyanazt vinnünk. Monacóba vihetnénk az egyik típust, Silverstone-ba a másikat. Ez is egy lehetőség.”
Carlos Sainz elmondása szerint a versenyzők és a Pirelli egyeztetése jól sikerült. „Senki sem volt mérges, senki sem kritizált túlságosan. Mindannyian segíteni akartuk az FIA-t, hogy megfelelő döntést tudjanak hozni. Próbálunk segíteni a Pirellinek a jobb gumik gyártásában. Visszajelzéseinkkel igyekszünk javítani a műsort a következő évre” – nyilatkozta.
Elmondása szerint a legfőbb problémát a versenyzők a vízátfolyásokban látják. „A vízátfolyás aggaszt minket leginkább, és ez vezethet most balesetekhez. A láthatóság a versenyzőkön múlik, és azon, mennyire akarunk versenyezni. De ha valaki megáll az egyenesben, a többi húsz versenyző pedig háromszázzal érkezik, az igazán veszélyes helyzetet teremt” – utalt Kimi Räikkönen esetére, akit kiesése pillanatában Esteban Ocon centikkel került el, miután az utolsó pillanatban látta csak meg a menetiránnyal szembeforduló Ferrarit.