Az olasz gyártónál külön örülnek az istállók pozitív visszajelzéseinek, ám nem állnak meg és december 12. és 16. között Pedro de la Rosa segítségével folytatják a fejlesztéseket Bahrein-ben. A február eleji hivatalos tesztsorozaton pedig már a végleges verziót használhatják a versenyzők Valenciában.
Paul Hembery:
A kétnapos gyakorlás alatt nem láttunk semmi sokkolót, meglepőt vagy katasztrofális dolgot. Sebastian Vettel nem az abroncsok hibája miatt kapott kétszer is defektet, sőt, a világbajnok is elégedetten nyilatkozott a gumik teljesítményéről. A mostani teszt megerősített minket abban, hogy jó irányba haladunk, és a kellő időre minden rendben lesz a termékeinkkel – kezdte értékelését az autosport.com-nak Hembery.
Kemény napokon vagyunk túl, de kijelenthetem, hogy nagyon pozitívak a tapasztalataink és sikerült sokat tanulnunk ez idő alatt is. Tisztában vagyunk azzal, hogy ez csak az első teszt volt, de úgy vélem, hogy már most készen állunk a 2011-es esztendőre, amit a pilóták pozitív visszajelzései is alátámasztanak. Ezen a kétnapos teszten a közepes és a lágy keverékű abroncsokat tesztelték a versenyzők, és az eredmények nagyon biztatóak, különösen a gumikopás tekintetében. Közel tizenegyezer kilométert futottak a csapatok, és azt mondhatom, hogy sokkal több információhoz jutottunk Abu-Dzabiban, mint az elmúlt három hónapban összesen, a saját gyakorlásainkon – vélekedett a Pirelli motorsport igazgatója.
Nagyon érdekes volt, hogy a gumijaink miként viselkednek a jelenlegi autókon, ugyanis mi egy 2009-es Toyotán végeztük el a vizsgálatainkat. Ráadásul a csapatok már megkezdték a felkészülést a jövő évre, így számos olyan elem kapott helyet az autóikon, amelyeket csak 2011-ben fognak használni, és mindenki számára fontos információkat kaptunk a közös munka alatt a leendő fejlesztésekkel kapcsolatban – zárta értékelését a sportvezető.
Odler Norbert