Az idei párizsi Olimpián az éremátadások szerves részévé vált a „Győzelmi Selfie” elkészítése. A háttérben szponzori szerződés áll.
Legutóbb talán éppen Milák Kristóf 100 pillangón nyert aranyérmét követően láthattuk a Párizsban kialakított procedúrát. Érmek a nyakban, emlékplakettek a kézben, a győztesnek szóló himnusz eljátszva. Ekkor jön a kinyújtott kar, ami egy készüléket tart, és máris csattan az élményt megörökítő „önarckép”, a selfie, vagy ahogy sokan hívják a csoportos verziót, az „ussie”.
A pillanatot megörökítő készülék nem más, mint a Samsung Galaxy Z Flip 6 névre keresztelt mobiltelefon. A jelenleg egy szabad szemmel is jól látható összegért – nagyjából fél millió forintért – megvásárolható készülékből mind a 17 ezer olimpikon kapott egyet, az olimpiai „startcsomag” részeként.
Ráadásul egyedi, Olimpiai-kiadású masina járt a sportolóknak: pezsgő színben, Olimpiai Ötkarikával a hátlapon, 100 GigaByte-os tárhellyel, internethozzáféréssel, ingyenes közlekedést biztosító kártyával és olimpiai applikációkkal megspékelve.
S hogy miért ekkora szó ez? Mert a korábbi olimpiákon senkinél nem lehettek olyan személyes tárgyak, mint mondjuk telefon. De a Samsung támogatói mivoltának köszönhetően a következő szabályt hozta a szervezőbizottság:
„Az egyéni érmesek mindegyikénél, illetve az érmet nyerő csapatokból nem több, mint két embernél lehet készülék, hogy maguk is meg tudják örökíteni az életre szóló, örök élményt.”
A brazilok olimpiai aranyat szerző gördeszkása, Rayssa Leal is megosztotta gondolatait a szponzor által biztosított lehetőségről.
„Zseniális dolognak tartom, hogy a saját olimpiai aranyálmom megvalósulását a saját szemüvegemen keresztül oszthattam meg a szurkolóimmal, a családommal, a barátaimmal, no és az egész világgal, méghozzá a saját szemszögemből. Emelte ennek a felejthetetlen pillanatnak a fényét, hogy a dobogón már újra barátokként, nem ellenfelekként fotózkodhattunk, a „Győzelmi Selfie” révén.”