A pálya, amely a pilóták réme – Interlagos
A Senna S kanyar, amely mindig megkeveri a kártyákat!
Interlagos, ahogy a legtöbben a brazil pályát ismerik, nem éppen mai darab. Építését már 1938-ban elkezdték, de 1942-es átadása után, még sokáig kellett várni, mire 1973-ban megrendezték rajta az első Brazil Nagydíjat. Ám az a pálya nem ez a pálya, hiszen közel 8 km hosszú volt, amit a jelenlegi leghosszabb, Spa-Francorchamps-i is csak megközelít, 7004 méteres hosszával.
1981-től, Rio de Janeiro vette át a Brazil Nagydíj rendezését egészen 1989-ig. A következő évtől újra itt, egy megújult és jelentősen lerövidült pályán mérhették össze tudásukat a királykategória pilótái. Mai formáját és 4309 méteres hosszát az ezredfordulón nyerte el. 2007-ben hatalmas felújítás keretében teljesen új aszfaltot kapott, ami már lényegesen simább volt, mint a korábbi hepehupás felület, valamint a boxutca bejáratát is biztonságosabbá tették. Jelenlegi formájában 15 kanyarból áll.
Pályarajzon sem egyszerű követnei a vonalvezetést!
Az első kombináció a Senna S néven ismert, amit rendkívül nehéz tökéletesen venni, mivel folyamatosan változik a kanyarok íve és hossza. Innen egy nyújtott bal kanyarral jutnak el a versenyzők a hátsó nagy egyenesig, amely hosszabb, de nem gyorsabb a célegyenesnél. Ezt két egymás utáni lejtős balos, majd egy rövid, szintén lejtős egyenes követ. Itt egy lassú és nehéz szakasz következik, már-már gokart-pályára illő kanyarokkal. Ez három jobb kanyarral kezdődik, köztük a pálya leglassabb részével. Folytatódik egy sík terepen lévő balossal, valamint egy majdnem teljes hajtűt leíró jobb kanyarral. Innen egy állandó sugarú kanyar visz el a 13-as kanyarig, ami egy éles törés a pályavonalban. És itt indul az a padlógázas emelkedő, amin eljutnak a célegyenesbe több enyhe kanyar után. Ez a leggyorsabb és legveszélyesebb szakasz, valamint itt kapják a motorok is a legnagyobb terhelést.
Az igazi pilóta próbáló körülmények nem változtak a kezdetek óta. Az igen magas páratartalom és hőmérséklet mellett a versenyzőknek a szokatlan, óramutató járással ellentétes menetirány is nagy megterhelést jelent. Emellett dimbes-dombos jellegét is megőrizte, ami szintén komoly kihívást vetít előre minden versenyző számára.
Rubens Barrichellónak könnnyen lehet, hogy utolsó interlagosi versenyére kerül sor.
Brazíliának számos híres versenyzője van. A pálya jelenlegi körrekordja is egyikükhöz, nevezetesen Rubens Barrichellóhoz fűződik, 1:10,229-es idejével.
Felipe Massának a jövője is múlhat a hétvégi Brazil GP-n elért eredményétől függően!
Ám a jelenleg sokkal jobb pozícióban lévő Felipe Massa számára lesz igazán fontos a hétvégi futam. Nagy nyomás nehezedik rá 2012-ben lejáró szerződése, és a folytatáshoz szükséges bizonyítási kényszer, valamint az előtte álló kettős jubileum miatt. Egyrészt az idei volt a 10. éve a Forma-1-ben, másrészt ez lesz a 100. futama a Ferrarival, mindez hazai pályán, honfitársai előtt. Utoljára 2008-ban tudott itt győzni, amivel kis híján meg is nyerte a vb-címet, de Hamilton utolsó kör utolsó kanyarjában történt előzése miatt ez végül elmaradt.