A Ricardo Tormo pálya újraaszfaltozása már nélkülözhetetlen a szakembere és a versenyzők szerint, ezen túlmenően azonban a nyomvonal átépítése is felmerült már többször is. Korábban, 2004-ben a pálya üzemeltetői már beterveztek némi módosítást, akkor azonban az anyagi hozzájárulás elmaradt Valencia önkormányzata részéről, köszönhetően azért, mert akkor kezdett épülni a városban a Forma 1-es pálya. A két megoldás között persze óriási különbség van anyagiak terén, míg ugyanis az újraaszfaltozás maximum másfél millió euróba kerülne, addig az átépítés elérhetné az ötmilliót is, véli a pálya igazgatója. Julio Garcia szerint a munkák leghamarabb jövő nyáron kezdődhetnek meg, és mint hozzátette, ő az átalakítás mellett érvel majd a december 14-ei igazgatósági ülésen, ám, ha mégsem kapnának támogatást a várostól, akkor az újraaszfaltozást kénytelen választani a pálya működtetője.
A valenciai pálya 1999-ben épült, ráadásul már abban az évben debütált a MotoGP-ben. Az aszfaltcsíkon a futamok az óramutató járásával ellentétesen zajlanak, a MotoGP versenyeket pedig egy négy kilométeres szakaszon rendezik meg öt jobb-, hét balkanyarral és egy 650 méteres egyenessel. A boxban 48 garázs található, a főtribünön pedig 150 ezer néző foglalhat helyet. A létesítmény spanyol és nemzetközi versenyeknek is otthont ad.